اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نماز جمعه سنگر وحدت مسلمانان است

امام جمعه سنندج گفت: نماز جمعه سنگر وحدت در جهان اسلام است و دشمنان به شدت از این سنگر وحدت‌آفرین می‌ترسند.

نماز جمعه سنگر وحدت مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: از کجا آمده‌ایم و برای چه آمده‌ایم و به کجا می‌رویم سه سوالی است که اگر از خود بپرسیم و جواب لازم را برای آن داشته باشیم بهترین برنامه را برای دنیا و آخرتمان می‌توانیم پیاده کنیم.

وی تصریح کرد: این دنیا مزرعه‌ای است که ما می‌توانیم در آن برای آخرت توشه جمع کنیم و خداوند را خریدار آنچه جمع‌ کرده‌ایم قرار دهیم.

امام جمعه سنندج افزود: نشستن در محفل علما براساس آنچه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید برای انسان‌ها برکت است.

وی اذعان کرد: امام علی‌(ع) می‌فرماید علم رودخانه همیشه جاری و حکمت دریا است و این علم باید توسط علما به تمام جهان گسترش پیدا کند.

وی گفت: خداوند در دل علم برای تمام زوایای زندگی بشر برنامه تعریف کرده و حرکت براساس علم و آگاهی موجب نجات انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه امروز ما بیش از هر زمانی به علم و معرفت نیازمند هستیم، گفت: اگر علم و معرفت از جامعه حذف شود آن جامعه به سمت نابودی حرکت می‌کند.

وی اظهار کرد: خداوند کریم نماز جمعه را فقط به عنوان فریضه و نمازهای عیدین را سنت قرار نداده است چرا که نماز جمعه سنگر اخوت، برادری و آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: خطیب نماز جمعه ما هم به عنوان پرچم‌دار این سنگر باید با علم و آگاهی مانند شمعی بسوزد و به مردم آگاهی‌بخشی انتقال دهد.

وی اظهار کرد: سنگر نماز جمعه سنگر وحدت و سنگر درک همه مسائل و پرداختن به مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه استان کردستان با وجود تمام مشکلات مادی و اقتصادی که دارند به پیمانی که با پیامبر امت بسته‌اند پایبندند، گفت: امروز دفاتر ائمه جمعه و جماعت در سطح استان به پایگاهی برای رجوع مردم و بیان مشکلات آنان شده باید بستر را به گونه‌ای فراهم کرد که ائمه جمعه بتوانند پاسخگوی مردم باشند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: روزانه تعدادی از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی به دفتر نماز جمعه در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند، امیدواریم بستری فراهم شود که حداقل بتوانیم شرمنده مراجعه کنندگان که عموما از قشر نیازمند هستند نشویم.

انتهای پیام/71/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول