اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پارک‌موزه دفاع‌مقدس گلستان در سال 99 افتتاح می‌شود/ ساخت 3 هزار مسکن محرومان تا فجر 99

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان از دستور ویژه نوبخت برای تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار مرحله دوم پروژه پارک موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این پروژه در هفته دولت سال 1399 به بهره برداری می‌رسد.

پارک‌موزه دفاع‌مقدس گلستان در سال 99 افتتاح می‌شود/ ساخت 3 هزار مسکن محرومان تا فجر 99

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قدرت‌الله عابدی ظهر امروز در نشست خبری به منظور تشریح دستاوردهای سفر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان گلستان اظهار کرد: در پروژه پارک موزه دفاع مقدس قرار شد ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری اعتبار تخصیص دهیم و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مرحله دوم در سال ۱۳۹۹ پرداخت شود که در این راستا نوبخت معاون رئیس جمهور دستور ویژه دادند انشاالله این پروژه در هفته دولت سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گلستان را یکی از استان‌های مورد توجه سازمان برنامه و بودجه دانست و تصریح کرد: توجه به پروژه‌های مهم و محوری همچنین مصوبات بزرگی از جنس اجرایی براساس اسناد توسعه و سند آمایش استان در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسؤل با بیان اینکه پروژه‌های فی‌البداهه در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار نداشت، افزود: در سفر دوم دولت تدبیر و امید به استان گلستان ۶۹ مصوبه داشتیم که تمام مصوبات براساس اسناد توسعه‌ای بود.

عابدی بیان کرد: در حوزه انرژی و آب که به عنوان دو موضوع محوری استان است باید بدانیم اگر بخواهیم توسعه در استان در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات رقم بزنیم قطعاً به آب نیاز داریم اگر این مهم نباشد امکان سرمایه‌گذاری در استان وجود ندارد بنابراین به دنبال تامین زیرساخت‌ها در بخش های مختلف در حوزه احداث آب‌بندان، احداث سد، طرح‌های آبخیزداری هستیم که توجه به این موارد به مباحث توسعه استان می‌تواند کمک کند.
وی با بیان اینکه بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار رهاورد سفر نوبخت در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به استان بود، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به استان تخصیص پیدا کرد.

به گفته عابدی؛ ۴۵ درصد از اعتبارات استانی به حوزه زیربنایی برای ایجاد زیرساخت‌ها مصوب و اجرایی شد و ۴۱ درصد برای بخش تولیدی اختصاص یافت که در مجموع ۸۷ درصد اعتبارات در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها و بخش تولیدی بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در خصوص سایت میگوی گمیشان بیان کرد: این پروژه جزو پروژه‌های محوری استان است در حوزه سایت میگو تامین آب نیاز داشتیم کانالی از دریا تا داخل مجتمع میگو داشته باشیم ۲۰ میلیارد تومان در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در قالب تبصره ۳۶ به استان ابلاغ شد.
عابدی با اشاره به اینکه در حوزه زهکشی اراضی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم، گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای کانال‌های سه و چهار جهاد کشاورزی و ۵۰ میلیون تومان اعتبار به شرکت آب منطقه‌ای برای کانال‌های یک و دو اختصاص پیدا کرد.

وی ایجاد بندرخشک را در توسعه استان مهم خواند و افزود: اگر پروسه راه‌آهن را به صورت فنی بررسی کنیم بسیاری از مشکلات تحریم ظالمانه کشورمان را تهدید می‌کند، ما می‌توانیم از طریق گمرک اینچه‌برون از چین، روسیه و کشورهای آسیای‌میانه زمینه صادرات و واردات داشته باشیم که در تولید ناخالص داخلی بسیار اثرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان با بیان اینکه ساخت 3 هزار مسکن محرومان در سفر دوم نوبخت به استان تفاهم شده است، گفت: دوشنبه هفته قبل در روستای سقریلقی کلنگ این پروژه به زمین خورد.

عابدی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خانه محرومان گلستان اختصاص پیدا کرده است، افزود: این پروژه در دهه فجر سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد که از دستاوردهای سفر نوبخت به استان گلستان است.

وی پروژه دیگر را عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار اراضی در استان برشمرد و ابراز کرد: اجرای این پروژه بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان منابع می‌خواهد که در این مرحله طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ قرار است ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص یابد.

عابدی در خصوص سالن 6 هزار نفری گرگان اظهار کرد: این پروژه سال‌هاست شروع شده که در سفر دوم نوبخت به استان مورد توجه قرار گرفت وعده اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای بهره‌برداری پروژه داده شد.

وی با بیان اینکه گرگان پایتخت بسکتبال کشور است، افزود: این سالن می‌تواند در حوزه ورزشی بسکتبال بسیار اثرگذار باشد تخصیص اعتبار در تسریع اجرای پروژه موثر است، برای تکمیل این پروژه ۹۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: تخصیص پروژه‌های حوادثی در سیل امسال چیزی حدود ۳ هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان بود که مجموع ابلاغ اعتبار و تسهیلات سیل تا دی ماه بوده است که بخش اعظم آن تخصیص پیدا کرد.

عابدی در خصوص پارک موزه دفاع مقدس گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان در سال‌های 1398 و 1399 تعهد شده بود که ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری تخصیص یافت و مرحله دوم 10 میلیارد تومان اعتبار پروژه به دستور ویژه نوبخت به استان اختصاص می‌یابد.
به گفته وی؛ پارک موزه دفاع مقدس در هفته دولت سال 1399 به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: در حوزه موزه روستایی قرق ۵ میلیارد تومان تعهد دادند که اختصاص پیدا کرد فاز نخست این پروژه در دهه فجر سال 1399 به بهره‌برداری می‌رسد.

عابدی بیان کرد: برای توسعه بیمارستان طالقانی اقداماتی شده و قرار است در محدوده «زنگیان» این بیمارستان ساخته شود این پروژه در سال 1399 به صورت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: پروژه طالقانی ردیف اعتباری ندارد و باید فرآیند های لازم را طی کند و جزو اولویت‌های سازمان برنامه بودجه و وزارت بهداشت است آغاز عملیات اجرایی پروژه در سال 1399 خواهد بود و تلاش می‌شو در کوتاه‌ترین زمان مورد استفاده مردم قرار گیرد.
انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول