اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پروسه انتخابات باید عامل وحدت بین مردم باشد/ رقابت 41 کاندیدا در گالیکش

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: برگزاری و پروسه انتخابات باید عامل وحدت بین مردم باشد نه اینکه تخریب یکدیگر کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی سبب تفرقه بین مردم شود.

پروسه انتخابات باید عامل وحدت بین مردم باشد/ رقابت 41 کاندیدا در گالیکش

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گالیکش، علی‌اصغر میرزایی صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی شهرستان اظهار کرد: انتخابات مایه عزت ملی، تقویت ملی و آبروی ملت ایران است که مردم،کاندیداها و مجریان و ناظران انتخاباتی در برگزاری سالم و قانونمند آن نقش بسزایی دارند.
وی با اشاره به جرائم انتخاباتی به ویژه در زمان تبلیغات کاندیداها تصریح کرد: یکی از جرائم انتخاباتی که به آن توجه کافی نشده است وعده‌های خلاف قانون و دروغین کاندیداها در زمان تبلیغات به مردم است.
فرماندار شهرستان گالیکش ادامه داد: ابقا و انتصاب افراد خاص یا دادن وعده‌های غیرمتعارف و خارج از حدود قانونی از جمله جرائم انتخاباتی است که کاندیداها باید به آن توجه داشته باشند.
وی رعایت اخلاق و رفتار انتخاباتی را توسط کاندیداها و طرفداران آن در زمان تبلیغات لازم و ضروری دانست و گفت: پاره کردن پوسترها و بنرهای تبلیغاتی رقیب و یا تخریب کاندیدای دیگر در زمان سخنرانی و دورهمی‌های تبلیغاتی از جمله جرائم انتخاباتی است که مردم در رای دادن به اینگونه اخلاق و رفتار کاندیداها در زمان تبلیغات توجه خواهند کرد.

* رقابت 41 کاندیدا در گالیکش
میرزایی مجلس شورای اسلامی را یکی از ارکان سه‌گانه قوای کشور نام برد و خاطرنشان کرد: آنچه امروز جامعه به آن نیاز دارد تا به صورت قانونی اجرا شود این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب طرح و یا لایحه در مجلس به آن پرداخته و به صورت قانونی اجرا کنند.
وی نیت خدمت به مردم را یکی از اصول اساسی برای کاندیداها ذکر کرد و گفت: اگر کاندیداها اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی دارند باید به نیت خدمت به مردم وارد مجلس شورای اسلامی شوند و این انتخابات عامل وحدت مردم شود نه اینکه در زمان انتخابات با دامن زدن به اختلافات قومی و محلی در بین مردم تفرقه ایجاد کنند.
فرماندار شهرستان گالیکش اظهار کرد: در حوزه شرق استان 81 نفر ثبت‌نام کردند که 40 نفر از این افراد یا انصراف داده و یا تایید صلاحیت نشدند و تاکنون 41 نفر در حال رقابت با یکدیگر هستند.
* قانون خط قرمز ما روند برگزاری انتخابات است
دادستان  شهرستان گالیکش در این جلسه اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی خط قرمز ما در روند برگزاری انتخابات است و فردی که تخلف کند طبق قانون با آن برخورد می شود.
سیدسعید جباری افزود: رای دادن توسط شناسنامه فرد دیگر، خرید و فروش رای، رای دادن با شناسنامه جعلی، کم و زیاد کردن تعرفه و یا آرای مردم و دادن کارت هدیه و یا وجه نقد به افرادی که به کاندیدای خاص رای دهند جز تخلفات انتخاباتی بوده و در صورت مشاهده و یا گزارش مردمی با آن برخورد می‌شود.
وی گفت: انتظار ما از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی این است که به قانون احترام گذاشته، قانون‌مند و قانون‌مدار باشند تا با کمک همه بتوانیم انتخابات با شکوه با حضور حداکثری مردم برگزار کنیم.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول