اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چه کسانی تذکر انتخاباتی گرفتند/ تمهدیدات لازم برای روستاهای محاصره در برف در روز رای گیری

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: درمجموع 323 نفر تائید صلاحیت نهایی شده‌اند که از این تعدد 37 نفر داوطلبان بانوان هستند و برای هر کرسی پارلمانی 17 نفر رقابت خواهند کرد که از این تعداد برای هر کرسی 15 نفر آقا و 2 نفر خانم رقابت خواهند کرد.

چه کسانی تذکر انتخاباتی گرفتند/ تمهدیدات لازم برای روستاهای محاصره در برف در روز رای گیری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیار راستگو ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، با بیان اینکه به‌طورکلی 796 داوطلب در استان آذربایجان‌شرقی برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده بودند، اظهار داشت: از مجموع تعداد نام‌نویسی کنندگان پیش از بررسی توسط هیئت‌های اجرایی 100 نفر انصراف داده بودند و از مجموع تعداد باقی‌مانده 645 نفر توسط هیئت اجرایی تائید صلاحیت شده است.

وی افزود: از مجموع تائید شدگان توسط هیئت نظارت، 304 نفر توسط هیئت نظارت استان تائید صلاحیت شده و در مرحله تائید نهایی 363 نفر توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پیش از رسیدگی نهایی به صلاحیت‌ها نیز 115 نفر انصراف داده بودند که پس از تائید نهایی توسط شورای نگهبان در 22 بهمن 40 نفر انصراف داده‌اند و درمجموع 155 نفر از حضور در رقابت‌ها انصراف داده‌اند.

وی ادامه داد: درمجموع 323 نفر تائید صلاحیت نهایی شده‌اند که از این تعدد 37 نفر داوطلبان بانوان هستند و برای هر کرسی پارلمانی 17 نفر رقابت خواهند کرد که از ازن تعداد برای هر کرسی 15 نفر آقا و 2 نفر خانم رقابت خواهند کرد.

راستگو اضافه کرد: در مجموع 2 میلیون و 977 هزار و 896 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند و از این تعداد 145 هزار و 293 نفر رأی اولی هستند.

وی با بیان اینکه همه مقدمات به‌منظور برگزاری انتخابات در استان پیش‌بینی‌شده و هیچ‌گونه مشکل خاصی وجود ندارد، بیان کرد: در استان 3 هزار و 53 شعبه پیش‌بینی‌شده است که از این تعداد یک شعبه اختصاص به اقلیت‌های مذهبی داشته و همچنین 62 هزار نفر عوامل دست‌اندرکار در انتخابات حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اضافه کرد: در 3 حوزه انتخابیه ملکان، بناب، بستان‌آباد بانوان حضور ندارد، به عبارتی در حوزه انتخابیه بناب هیچ داوطلب خانم ثبت‌نام نکرده بود و در حوزه‌های انتخابیه ملکان و بستان‌آباد نیز هرکدام یک زن نام‌نویسی کرده بود که تائید صلاحیت نشده‌اند.

وی در ادامه در خصوص بحث نظارت بر تخلفات انتخاباتی، گفت: تا به امروز 20 سایت و پایگاه خبری و شبکه‌های فضای مجازی و همچنین خود نامزدها و طرفداران آن‌ها 100 مورد تذکر دریافت کرده‌اند.

راستگو اضافه کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت مجلس در بحث‌های کلان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مشارکت مردم مهم‌ترین بحث در انتخابات بوده و باید اهمیت این موضوع برای مردم تبیین شود.

وی با تأکید بر اهمیت و تأثیر حضور گسترده در کاهش فشارهای بین‌المللی علیه کشور و افزایش اتحاد و همبستگی داخلی، بیان کرد: تنها راه توسعه و پیشرفت استان حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افراد توانمند است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به مسدود بودن تعداد از راه‌های روستایی و پیش‌بینی بارش نزولات آسمانی طی روزهای اخیر، گفت: تمام اقدامات به‌منظور بازگشایی راه‌های روستایی تمام تمهیدات انجام‌شده و به‌منظور رساندن صندوق‌های اخذ رأی به دورترین نقاط استان تمهیداتی پیش‌بینی‌شده و در صورت نیاز از بالگردها نیز استفاده خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در کل استان 3 نوع تعرفه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده است، گفت: تعرفه 6 نفره برای حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو،  تعرفه 2 نفره برای حوزه انتخابیه میانه بوده و مابقی تعرفه‌های حوزه‌های انتخابیه تک نفره خواهد بود.

راستگو با بیان اینکه تمام اطلاعات در خصوص اعلام نتایج از طریق ستاد انتخابات و فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در خصوص اعلام نتایج نیز طبق همان شیوه ستاد انتخابات کشور عمل خواهد شد.

انتهای پیام/60025/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول