اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«انتخاب درست» دشمن را منزوی می‌کند/ حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است

آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: آنچه که در هنگام انتخاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ابتدا حضور پرشور و سپس انتخاب افراد اصلح برای مجلس شورای اسلامی است و با این دو اقدام می توان دشمن را منزوی کرد.

«انتخاب درست» دشمن را منزوی می‌کند/ حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته شهرستان، اظهار داشت: در طول زمان پس از سال‌ها خفقان، حکومت‌های ظالمانه، امام باقر و امام (علیهما السلام) صادق نسبت به آگاه سازی جامعه اقدام کردند و به همین دلیل بخش عظیمی از حدیث احکام و اخلاق از این دو بزرگوار است.

وی با اشاره به اهمیت ماه رجب، عنوان داشت: ماه رجب از اهمیت بسیار بزرگی برخوردار است و بسیاری از بزرگان ما برای رسیدن این ماه لحظه شماری می‌کردند.

آیت الله علما با اشاره به اقدامات امام باقر (ع)، خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که از زمان امام باقر(ع) در جامعه اسلامی رواج پیدا کرد انتخاب نماینده در بین شهر‌های مختلف در جامعه اسلامی بود.

وی افزود: انتخاب نماینده در بین شهرهای مختلف و ارتباط آنها با راویان حدیث در سال‌های بعد باعث رواج اسلام واقعی پس از سال‌ها تحریف اسلام توسط حکومت‌های بنی امیه و بنی مروان بود.

کسی که رای می‌دهد به مقدرات کشورش اهمیت می‌دهد

آیت الله علما در خطبه دوم نماز جمعه، عنوان داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری حضور در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی همه مردم است و کسی که در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شود به مقدرات کشورش اهمیت می‌دهد.

وی افزود: حضور در انتخابات و اهمیت به مقدرات کشور وظیفه ملی است که بر عهده تک تک مردم کشور قرار دارد و ما باید بین کاندیدها افراد اصلح را انتخاب و راهی مجلس کنیم.

آیت علما با اشاره به تاثیرات انتخابات، گفت: آنچه که در هنگام انتخاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ابتدا حضور پرشور و سپس انتخاب افراد اصلح برای مجلس شورای اسلامی است و با این دو اقدام می توان دشمن را منزوی کرد.

وی اضافه کرد: اگر انتخابات تبدیل به یک جهاد عمومی و امتحان الهی می‌شود به این دلیل است که این حضور باعث می‌شود آبروی نظامی که با اهدای خون بیش از 300 هزار شهید به ما رسیده است حفظ شود و آمریکا از مواضع خود در مقابل مردم ما عقب نشینی کند.

انتهای پیام/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول