اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

رسیدن به دانشگاه نسل 3 احتیاج به زیرساخت‌های آموزشی دارد

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در راستای تبدیل دانشگاه نسل اول به نسل سوم باید زیرساخت‌های مراکز علمی تغییر کرده و حرکت علم و فناوری به سوی گرایش‌های بین رشته‌ای سوق داده شود.

رسیدن به دانشگاه نسل 3  احتیاج به زیرساخت‌های آموزشی دارد

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه نخبگان دانشگاهی باید در حین تحصیل به نیروهای متخصص کارآفرین تبدیل شوند، گفت:‌ اگر قدرت تصمیم‌گیری و فعالیت‌های اقتصادی‌ دانشگاه‌ها گسترش پیدا کند این توانایی را دارند تا به سازمان‌های چند فرهنگی تبدیل شوند و این مراکز علمی به طور مستقل به فعالیت‌های علمی پرداخته و از زیر چتر دولت خارج شوند.

*  درس کارآفرینی امروز یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های دانشگاهی است  

وی افزود: درس کارآفرینی امروز یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های دانشگاهی است که می‌تواند نه تنها نیروهای متخصص تربیت کند بلکه به عنوان یک راهکار اساسی برای خروج کشور از تحریم اقتصادی مناسب است. 

* حرکت به سمت ارزش آفرینی و خلق ثروت

ذاکری تصریح کرد: امروز حرکت به سمت ارزش آفرینی و خلق ثروت یکی از ضروریات مهم برای دانشگاه‌ها است که در این رابطه باید هر چه سریع‌تر ساختار سازمان دانشگاه‌ها از نسل اول تغییر کند چرا که همچنان نیروی متخصص و آموزش دیده در حوزه پژوهش وجود ندارد. در واقع باید راهبرد اصلی و اساسی دانشگاه‌ها حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم باشد که این مقوله نیز نیاز به زمان دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول