اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس‌جمهور الجزایر: سوریه از کشورهای خط اول تقابل است

رئیس‌جمهور الجزایر گفت که دولت سوریه چون جزء کشورهای حلقه اول تقابل با رژیم صهیونیستی است، در سطح بین‌المللی تضعیف شده است.

رئیس‌جمهور الجزایر: سوریه از کشورهای خط اول تقابل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که مردم این کشور خواهان افزایش تحرک دیپلماتیک برای از بین بردن شکاف میان «گروه‌ها» و «دوستان» هستند.

او به روسیا الیوم گفت که از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای سفر به مسکو دعوتنامه دریافت کرده است و امیدوار است که روابط با روسیه وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی شود.

عبدالمجید تبون در ادامه تأکید کرد که الجزایر اعتبار دیپلماتیک قابل قبولی دارد و «مسأله فلسطین» برای این کشور یک موضوع محوری است.

او درخصوص مسائل الجزایر نیز گفت که اعتراضات مردمی حکومت را از فروپاشی و چنددستگی نجات داد و باید میان وظایف مؤسسات توازن وجود داشته باشد تا بار دیگر الجزایر به سمت حکومت فردمحور نرود.

تبون همچنین گفت که باید پیش از پایان سال ۲۰۲۰ و پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی قانون اساسی جدید آماده باشد

رئیس‌جمهور الجزایر در خصوص بحران لیبی نیز تأکید کرد که این کشور به نفع هیچ کدام از طرف‌های درگیر در لیبی نخواهد بود و موضع یکسانی در قبال تمامی مردم لیبی دارد.

او همچنین به مسأله فلسطین اشاره کرد و گفت که «معامله قرن» موفق نخواهد بود و هیچ گونه اساس و پایه‌ای ندارد و تأکید کرد که کشور فلسطینی به طور حتم تأسیس خواهد شد.

تبون با بیان اینکه در خصوص مخالفت با «معالمه قرن» یک اجماع جهانی وجود دارد؛ ابراز امیدواری کرد که کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ ایجاد شود.

رئیس‌جمهور الجزایر درباره سوریه نیز گفت که این کشور باید به اتحادیه باز گردد؛ چرا که از مؤسسان این اتحادیه بوده است و از ریشه‌دارترین کشورهای عربی محسوب می‌شود. او ضعف کنونی دولت سوریه در سطح بین‌المللی را به این علت دانست که این کشور جزء  کشورهای «مواجهه» است.

کشورهای «مواجهه» به کشورهای حلقه پیرامونی فلسطین اشغالی گفته می‌شد (سوریه، لبنان، اردن و مصر) که تل‌آویو در محاصره آنان است.

رئیس جمهور الجزائر گفت که دولت سوریه برای سال‌ها سیاست و اقتصاد و نهادهای خود را در مسیر «ایستادگی» پایه‌ریزی کرده است.

او در خصوص سفر به عربستان نیز گفت که قرار بود این سفر انجام شود اما به علت «فشردگی برنامه‌ها» به تأخیر افتاده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول