اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تامین معیشت مهمترین دغدغه مددجویان است

بسیاری از مددجویان به دلیل بیماری ، نداشتن شغل و درآمد کافی و حتی برخی آسیب های اجتماعی قادر به تامین معیشت خانواده نیستند و درحال حاضر تامین معیشت مهمترین دغدغه این خانواده ها است .

تامین معیشت مهمترین دغدغه مددجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد کشور و ناتوانی بسیاری از مددجویان تحت حمایت این نهاد در تأمین معیشت خانواده اظهار کرد: کمیته امداد یکی از نهادهای کمک‌رسان به اقشار ضعیف است که برای رسیدگی به وضعیت معیشت محرومان طی سال‌های اخیر اهتمام ویژه‌ای داشته است.

وی با اشاره به برخی از خدمات کمیته افزود: رسیدگی به وضعیت معیشت مددجویان، توانمندسازی خانواده‌ها، کمک به خرید جهیزیه نوعروسان، اشتغال‌زایی و تغذیه کودکان زیر ۶ سال ازجمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان کمیته امداد است، افزود: کمیته امداد یک‌نهاد مردمی است که از ابتدای تأسیس تاکنون با توجه به حمایت‌های مردمی توانسته است خدمات مختلفی را به اقشار محروم جامعه ارائه دهد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تأکید بر اینکه پدیده فقر در چندساله اخیر گریبان گیر بسیاری از خانواده‌ها شده است تصریح کرد: کودکان، سالمندان، زنان سرپرست خانوار و بیماران قربانیان اصلی و اولیه فقر هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند.

اهرابی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۴ هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل بیماری، نداشتن شغل و درآمد کافی و حتی برخی آسیب‌های اجتماعی قادر به تأمین معیشت خانواده نیستند و در حال حاضر تأمین معیشت مهم‌ترین دغدغه این خانواده‌ها است.

وی با اشاره به کمک‌های مادی و معنوی کمیته امداد به خانوارهای تحت حمایت تصریح کرد: در سال‌های اخیر با حمایت‌های دولت و مردم نیکوکار توانسته‌ایم خدمات زیادی را به خانوارها ارائه کنیم اما باید پذیرفت نوع محرومیت و خط فقر از لحظه کمی و کیفی در حال تغییر بوده و دامنه فقر فراتر از جمعیت مددجویان این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه هرساله با نزدیک شدن به سال جدید و عید نوروز بسیاری از خانوارهای تحت حمایت برای تأمین مایحتاج سال نو با مشکلاتی مواجه می‌شوند، افزود: بنابراین عمل به مسؤولیت اجتماعی آحاد جامعه به‌ویژه نیکوکاران می‌تواند کمک‌حال این نهاد در ارائه خدمات بیشتر به نیازمندان باشد.

اهرابی تهیه سبد غذایی برای نیازمندان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و بیماران در آستانه عید نوروز را یکی از اقدامات کمیته امداد برشمرد و گفت: قطعاً کمک‌های مردمی در این زمینه می‌تواند به تهیه سبدهای بیشتری برای محرومان منجر شود.

وی با بیان اینکه تلاش کمیته امداد همواره بر توانمندسازی مددجویان با حفظ کرامت انسانی آن‌ها بوده است، افزود: ارائه تسهیلات ارزان به خانوارهایی که استعداد و توان کار کردن و ایجاد شغل را داشته و دارند یکی از اقدامات اثرگذار این نهاد بوده که موجب ایجاد بسیاری از مشاغل خرد و خانگی و حتی کلان توسط مددجویان و فرزندان آن‌ها شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با قدردانی از کمک‌های مادی و معنوی مردم نوع‌دوست گیلان به نیازمندان تصریح کرد: قطعاً کمیته امداد در بسیاری از برهه های زمانی به‌تنهایی قادر به رفع مشکلات نیازمندان نبوده و کمک و همراهی مردم موجب حل بسیاری از مشکلات اساسی محرومان شده است که امیدواریم این کمک‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش فارس، مردم نوع‌دوست گیلان می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد *۸۸۷۷# و یا با حضور در دفاتر کمیته‌های امداد سراسر استان کمک‌های خود را برای تأمین مایحتاج خانوارهای تحت حمایت در  آستانه سال جدید اهداء کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول