اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

روزشمار گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی

مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌ها و جدول روزشمار گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی را اعلام کرد.

روزشمار گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در مورد برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی برای بزرگداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی، گفت: همه ساله هشتم الی چهاردهم اسفندماه به عنوان هفته تربیت اسلامی نامگذاری شده است و روز هشتم اسفندماه نیز به صورت مشخص به نام  روز «امور تربیتی» است. 

وی افزود: همانطور که می‌دانید پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نظام تعلیم و تربیت مانند بسیاری از ارکان جامعه مورد بازنگری و تحول اساسی قرار گرفت؛ با توجه به حساسیتی که در حوزه آموزش و پرورش وجود داشت و رسالت سنگین تربیت میلیون‌ها کودک و نوجوان و اهداف و همچنین لزوم پیشبرد آرمان‌های انقلاب و تعلیمات اسلام و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، نهاد امور تربیتی با مأموریت جدید در آموزش و پرورش شکل گرفت.

مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در  این حوزه سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و چرخش های تحول آفرینی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آن تأکید شده و واقعاً در آموزش و پرورش اثر بخش است را مد نظر قرار داده‌ایم و سعی کرده‌ایم زمینه‌های لازم برای ترسیم، ترمیم و ضرورت جایگاه تربیت اسلامی و امور تربیتی را فراهم کنیم. 

وی اضافه کرد: هفته تربیت اسلامی  و روز امور تربیتی فرصتی است برای تقدیر از همه فعالان عرصه تربیت در آموزش و پرورش که خالصا و مخلصا و به صورت گمنام در این عرصه تلاش می‌کنند و به دنبال این هستیم که توجه همه حوزه‌های تصمیم گیر را به این امر معطوف کنیم. 

شکوهی به سایر برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: معرفی و ترویج شیوه‌های نوین مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی در مدارس، معرفی جایگاه و خدمات امور تربیتی در جامعه و همچنین پژوهش‌های که با همکاری بخش‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش آنها را دنبال می‌کنیم از برنامه‌ها و اهداف ماست که امیدواریم در این هفته محقق شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور ستادی در وزارتخانه و ستادی مجزا در استان‌ها با مسؤولیت مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون پرورشی و رئیس اداره امور تربیتی برای برنامه‌ریزی تشکیل شده است که موضوع ابتدا در شورای آموزش و پرورش استان مطرح می‌شود و سپس اجرا خواهد شد همچنین روز شماری نیز به شرح زیر آماده و به استان‌ها ارسال شده است. 

روز‌شمار گرامی‌داشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی (هشتم اسفندماه) 1398

شکوهی تصریح کرد: در این روز شمار تلاش شده است با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب به همه حوزه‌ها با توجه به مأموریت نوینی که ما در حوزه امور تربیتی داریم، تلاش کرده‌ایم برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد و امیدواریم فرصتی فراهم شود تا همه دست اندرکاران امر خطیر تربیت به خصوص مربیان نقش و جایگاه خوب و اثرگذاری که در حوزه تعلیم و تربیت دارند را  به عموم فرهنگیان، خانواده‌ها، دانش‌آموزان و جامعه بیشتر معرفی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول