اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

صدور مجوز واردات ماسک بهداشتی/ تولید مواد شوینده دو برابر شد

وزیر صنعت درباره تامین ماسک مورد نیاز مردم گفت: واردات این کالا بلامانع اعلام شد و مجوز واردات آن صادر شده است و ارز این کالا در اولویت کالایی قرار گرفت.

صدور مجوز واردات ماسک بهداشتی/ تولید مواد شوینده دو برابر شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در همایش طرح نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان با اشاره به شیوع  ویروس کرونا با بیان اینکه این اوضاع شرایط خاصی است، گفت: با رعایت این شرایط میتوان این اوضاع را گذراند، فقط باید مردم همکاری کنند و موجودی خود را با هم تقسیم کنند. 

وزیر صنعت درباره تامین ماسک مورد نیاز مردم گفت: واردات این کالا بلامانع اعلام شد و مجوز واردات ماسک صادر شده است و ارز این کالا در اولویت کالایی قرار گرفت.

* تولید مواد شوینده دو برابر شد

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور ۱۴ تولید کننده فعال مواد ضدعفونی کننده وجود دارد بیان داشت: برای نحوه نظارت بر توزیع در این چند روز نماینده ای به استان های تولید کننده فرستاده شده ضمن اینکه بزودی خودم هم در روزهای آتی به یکی از استان های تولید کننده مراجعه خواهم کرد و از واحد تولیدی بازید خواهد شد.

رحمانی با بیان اینکه در زمینه تولید مواد شوینده هیچ مشکلی نداریم و ۷۰۰ واحد تولید کننده در این زمینه وجود دارد بیان داشت: در روزهای اخیر میزان تولید را به دو برابر افزایش داده‌ایم.

* خط‌های تولید تعطیل شده به مدار برگشتند

وی اظهار داشت: بعضی از تولید کنندگان مدار ضدعفونی کننده که خط تولید خود را تعطیل کرده بودند برای راه اندازی موقت خط تولید با ما تماس گرفته‌اند.

رحمانی اظهار داشت: یک تولید کننده نوار ضدعفونی کننده با ما تماس گرفته که واحد خود را تعطیل کرده بود بنابراین از وزارت بهداشت خواستیم تا با صدور سریع مجوز به این شخص به صورت مجدد واحد تولیدی مدار ضدعفونی کننده به سرعت راه اندازی شود.

* درباره توزیع ماسک وزارت بهداشت تصمیم‌گیر است

وی گفت : تنها در مورد تامین ماسک مشکلاتی وجود دارد که هماهنگی های لازم انجام شده و مقرر شد تولیدات این بخش فعلا برای توزیع در اختیار مراکز بهداشتی برای توزیع و مصرف قرار گیرد. اکنون وزارت بهداشت فرمانده و تصمیم گیر است.

وی با تاکید بر اینکه محتکران جنایتکاران گفت: باید برخوردهای لازم با این افراد صورت گیرد.

وی اظهار داشت: این فضا سازی ها در رابطه با کمبود کالا ایجاد فرصت برای سودجویان توسط دشمنان است.

رحمانی در رابطه با ذخایر کالاهای اساسی گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و شکر به اندازه کافی وجود دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت: در جلسه هفته جاری معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی اشتهارد و کاسپین به تصویب رسید و به زودی ابلاغ می شود.

گفتنی است در این نشست رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به مسائلی از قبیل کمبود شکر و سایر کالا اظهار داشت: ذخیره کالا به اندازه کافی موجود است و ظرفیت‌های تولیدی هم کافی است و در ایام پایانی سال تولید، افزایش یافته و در بخش مواد غذایی حدود 20 درصد افزایش یافته و در خصوص محصولات وارداتی هم بیش از سال قبل تولید شده است. 

وی بیان داشت: اما اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا تاثیراتی در بازار مشاهده می‌کنیم و  برای تهیه  برخی اقلام که در فرآیند درمان این بیماری موثرند مشکلاتی مشاهده می‌شود. 

رحمانی با بیان اینکه برخی از این مسائل ناشی از فضاسازی رسانه‌ای است، گفت: بعضی از این فضاسازی‌ها با اهداف خاصی انجام می‌شود و دشمنان از این فرصت استفاده می‌کنند ضمن اینکه متاسفانه بعضی افراد به دنبال سودجویی و احتکار هستند. 

وی اظهار داشت: در این شرایط ستادهای تنظیم بازار در این شرایط با حضور استانداران و بطور منظم تشکیل شود و روسای سازمان صنعت بصورت دقیق مسائل را پیگیری کنند تا مشکلی ایجاد نشود. 

رحمانی با تاکید بر توزیع به موقع کالا در بازار اظهار داشت: در شکر هیچ کمبودی وجود ندارد اما زمانی که دو روز تاخیر در توزیع اتفاق می افتد در بازار اخلال ایجاد می شود.

وی خطاب به رئیس سازمان حمایت اظهار داشت: حتما به معاونت ذیربط در این زمینه تذکر داده شود. 

رحمانی با بیان اینکه یکی از انتقادات به ما در خصوص واردات بیش از اندازه شکر بود، اظهار داشت: برای توزیع احتیاط بی‌مورد انجام نشود، ذخایر برای این شرایط انجام شده و هر چقدر مردم به شکر نیاز دارند وارد بازار کنند.

وی با اشاره به واردات گندم اظهار داشت: بسیاری می‌گفتند که نیازی به واردات گندم نیست و از محل تولید داخل گندم مورد نیاز کشور تامین است اما ما برای احتیاط اقدام به واردات این محصول کردیم. 

رحمانی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر برخی واحدهای تولیدکننده، مطالباتی از دولت دارند، گفت: به عنوان مثال؛ یکی از واحدها از سال 93 مطالباتی را دارد، ولی امروز تولیدشان را برای حل مشکل کشور سه شیفته کرده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مواد غذایی نیز اطمینان داده‌اند که مشکلی در این بخش نخواهیم داشت، گفت: در مناطقی که با کرونا درگیر بوده‌اند، تقاضا خرید مواد غذایی بالا رفته بود، ولی این روند نیز از شب گذشته کاهشی است، اما در استان‌های دیگر، افزایشی در خرید نداشته‌ایم. 

رحمانی با تأکید بر اهمیت تأمین مواد اولیه مورد نیاز کالاهای مقابله با ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر مبارزه با سوداگری و نظارت بر بازار تشدید شده و با محتکران و گرانفروشان برخورد می‌کنیم. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول