اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوبی» میزبان کنفرانس «تاپی؛ صلح و همکاری»

کنفرانس بین‌المللی با موضوع «تاپی؛ صلح و همکاری» در شهر «دوبی» با حضور نمایندگان شرکت‌های صنعتی جهان و کارشناسان آغاز به کار کرد.

«دوبی» میزبان کنفرانس «تاپی؛ صلح و همکاری»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، کنفرانس بین‌المللی با موضوع «تاپی؛ صلح و همکاری» در شهر «دوبی» با حضور نمایندگان شرکت‌های صنعتی جهان و کارشناسان آغاز به کار کرد.

این کنفرانس با هدف جذب سرمایه‌های خارجی به پروژه‌های بین‌المللی در ترکمنستان برگزار شد.

در این اجلاس نمایندگان بیش از 100 بزرگترین شرکت صنعتی از 40 کشور جهانی حضور دارند.

«یاگشیگلدی کاکایف» مشاور رئیس جمهور ترکمنستان در مسائل توسعه صنعت نفت و گاز، «رحیم‌بردی جیپراف» رئیس بانک تجارت خارجی، نمایندگان شرکت‌های «ترکمن گاز»، «ترکمن نفت»، «ترکمن جیولوجی» و کارخانه فرآورده‌های نفتی «ترکمن باشی» در کنفرانس شرکت می‌کنند.

کاکایف زیرساخت‌های انرژی منطقه‌ای از جمله لوله انتقال گاز ترکمنستان- افغانستان- پاکستان- هند را معرفی کرد و اظهار داشت: این پروژه انگیزه جدی برای توسعه اجتماعی- اقتصادی منطقه است.

در چارچوب کنفرانس اجلاس تخصصی با موضوع‌های «توسعه کارخانه‌های پتروشیمی»، «تنوع بخشیدن به اقتصاد ترکمنستان» و «استخراج معادن در سواحل دریای خزر» برگزار می‌شود.

شایان ذکر است که دولت ترکمنستان تنوع بخشیدن به صادرات گاز را هدف نخست خود می‌داند بنابراین پروژه‌هایی مانند تاپی، لوله انتقال گاز ترانس خزری و شاخه‌های جدید لوله انتقال گاز آسیای مرکزی- چین را معرفی می‌کند.

اما عشق آباد همواره در اجرای این برنامه‌ها با مشکلات مختلفی مانند کمبود سرمایه، فساد مالی، امنیت در افغانستان و حتی مخالفت همسایگان مواجه شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول