اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

جشنواره استانی فیلم ایران در ژاپن/ حیایى و جعفرى همبازی شدند

نخستین جشنواره استانی فیلم ایران در شهر فوجیساوای ژاپن برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نخستین جشنواره استانی فیلم ایران در ژاپن از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن و با همکاری شهرداری فوجیساوا، انجمن فرهنگی فوجیساوا در شهر فوجیساوای ژاپن برگزار می‌شود.

در این برنامه که روزهای شنبه و یکشنبه 10 و 11 اسفندماه در شهر فوجیساوای ژاپن برگزار خواهد شد، 6 فیلم سینمایی (زیرنویس شده از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن) شامل طعم شیرین خیال، حوض نقاشی، رخ دیوانه، خیلی دور خیلی نزدیک، بادیگارد و مستند شام آخر به نمایش درخواهد آمد.

 

 

* نمایش «حبیب آقا» در سریلانکا

فیلم تلویزیونی «حبیب آقا» در شرکت ملی فیلم سریلانکا برای دوستداران سینما به خصوص علاقمندان به سینمای ایران و با زیر نویس انگلیسی به نمایش گذاشه شد.

در ابتدای این برنامه، مستند کوتاهی از بزرگداشت مراسم چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در کشورمان نیز پخش شد.

این نمایش در قالب برنامه ارایه ماهانه فیلم‌های ایرانی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در سریلانکا در محل شرکت ملی فیلم سریلانکا تدارک دیده شده است.

* حیایى و جعفرى در کمدی «رقصنده»

بازیگران فیلم تازه بهمن گودرزى با عنوان رقصنده انتخاب شدند.این فیلم با پشت سر گذاشتن بازنویسى فیلمنامه؛ فیلمبردارى اش آغاز میشود.

امین حیایى و امیر جعفری براى اولین بار در این فیلم که با موضوع پناهندگى است، کنار یکدیگر قرار میگیرند.

گودرزى که فیلم‌های «شیش و بش» و «آتیش بازی» را با هدایت فیلم کار کرده، ششمین فیلم خود با نام بین المللى رقصنده را به طور مشترک با هدایت فیلم و کمپانى p.s.f میسازد.

* روایتی از تبدیل جنگل‌های هیرکانی به محل دفن زباله در مستند «جای نگرانی نیست!»

فیلم مستند «جای نگرانی نیست!» به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه کنندگی سید جلال عود سیمین با موضوع تاثیر دفن زباله بر جنگل‌ها و سواحل آماده نمایش شد.

در کنار سواحل و در استتار جنگل ها کوه هایی از زباله بنا شده است. مناطقی که روزگاری محل رشد و نمو انواع جانوران و پوشش های گیاهی بود امروز و پس از تبرکشی انسان به محلی برای دفن زباله تبدیل شده است.  

در مازندران به دلیل آب و هوا و خاک بسیار مناسبش، تقریبا زمین خالی برای جمع آوری زباله باقی نمانده است. به همین دلیل از حدود 20 الی 30 سال پیش، پس از هم فکری مسئولین هر شهر، جایی برای تجمع موقت زباله تعیین گردید، جایی میان جنگل‌های هیرکانی 25 میلیون ساله و یا ساحل دریاچه کاسپین با 650 گونه جانوری. زباله‌ها آرام آرام از کوه‌ها بالا رفته‌اند و چیزی نمانده که آسمان را نیز فتح کنند. با در نظر گرفتن شیرابه های سمی ناشی از زباله ها متوجه می شویم که آسیب های محیط زیستی این خطه به همینجا ختم نمی‌شود . سطح آب های زیر زمینی مازندران به سطح زمین بسیار نزدیک است. می‌توان تصور کرد که این شیرابه‌های سمی چقدر به سفر‌ه‌های زیر زمینی آب نزدیک هستند و حتی باعث آلودگی قالیچه پهناور دریای خزر گشته‌اند. آلودگی‌های محیط زیستی این خطه تاثیرات جبران ناپذیری بر سلامت انسان‌ها و گونه‌های حیوانی این منطقه گذاشته‌اند.

مستند «جای نگرانی نیست!» روایتی است از تلاش‌های علیرضا فلاحتکار ، یک فعال محیط زیست که مراحل تفکیک زباله را در یکی از بهترین سایت های استان مازندران، برای دهیاران و بهورزان روستاها توضیح می‌دهد. او کوشیده علاوه بر فعال کردن روستا‌ها، دغدغه این آسیب محیط زیستی را در افراد زنده کند تا هر چه سریعتر برای احیای این خطه عملی صورت گیرد.

فیلم مستند 25 دقیقه‌ای «جای نگرانی نیست!» با تصویربرداری سیامک مختاری و صدابرداری مجید ملاح تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول