اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

روزهای کرونایی و تکلیف مسابقات ورزشی

با به اوج رسیدن شیوع بیماری کرونا، مسابقات ورزشی از هرگونه محدودیت بهداشتی مبری هستند.

روزهای کرونایی و تکلیف مسابقات ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و پیش بینی اوج یافتن این ویروس در هفته جاری، استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های معین در برگزاری مسابقات ورزشی با چالش های عمده‌ای روبرو است.

اخباری در همین ارتباط مبنی بر ابتلای چند بازیکن از تیم فوتبال سپاهان در رسانه ها منتشر شده است که باعث نگرانی سایر ورزشکاران در رشته ها و تیم های دیگری ورزشی شده است.

بر همین اساس، تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان که بر اساس برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون این رشته باید در پایان هفته جاری دو بازی مرحله پلی آف خود را در مقابل مهرام تهران به انجام برساند، مشمول نگرانی‌هایی در این ارتباط شده است.

سعید داورپناه، کاپیتان این تیم در یک پیام ویدئویی از مسئولان فدراسیون بسکتبال خواسته تا به سلامت ورزشکاران اهمیت داده و نسبت به تعویق افتادن این مسابقات اهتمام ورزیده شود.

تیم فوتبال فولاد خوزستان نیز در انتهای هفته جاری، برای دومین هفته پیاپی میزبان ماشین سازی تبریز است.

تیم‌ صنعت نفت آبادان نیز دیگر تیم خوزستانی است که هفته جاری همزمان با مسابقه بسکتبال در آبادان میزبان دیگر رویداد ورزشی خواهد بود.

این مسابقات در حالی طبق برنامه باید برگزار شوند که مدیران کل ورزش استان و شهرستان‌های استان، تعطیلی تمامی اماکن ورزشی را تا اطلاع ثانونی ابلاغ کرده‌اند و متخلفان نیز مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

در همین راستا، احمدرضا ضرغامی مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: وزارت ورزش و جوانان کمیته ای را تحت عنوان ستاد پیشگیری از کرونا ویروس که تمامی تصمیمات در این جلسه مصوب و ابلاغ می شود، تشکیل داده است.

وی یادآور شد: بر همین اساس، در آخرین ابلاغیه‌ای که در این خصوص روز گذشته منتشر شده، آمده است که تمامی مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی در لیگ‌های 3-2 و 1، بدون حضور تماشاگران لازم الاجرا است و این مصوبه وزارتخانه قابلیت اجرایی دارد و ادارات ورزش نمی‌توانند به تنهایی رأی به عدم برگزاری مسابقات دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شیوع این بیماری مهلک، مکان، قشر و یا رشته خاصی را نمی‌شناسد و مسئولان فدراسیون‌های ورزشی باید پیش از هر نهاد دیگری به این موضوع ورود کرده و ضمن حفظ سلامت ورزشکاران، دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان نسبت به انجام سهم خود در شکست دادن این ویروس اقدامی را صورت دهند که متأسفانه این مدیران، در راستای رفع و رجوع سریع مسابقات طبق برنامه‌ریزی انجام شده از هر اقدامی بهره خواهند جست.

انتهای پیام/72013/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول