اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۷۰ مسجدخراسان‌جنوبی بر علیه کرونا ضدعفونی شد

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با پیگیری گروه‌های جهادی محله‌محور در پایگاه‌های بسیج کل استان برنامه‌ریزی جهت ضدعفونی کردن مساجد و محل برگزاری نماز جماعت انجام شده است که این امر باعث کمرنگ‌شدن حضور مردم در مراسم نماز جماعت نخواهد شد.

۷۰ مسجدخراسان‌جنوبی  بر علیه کرونا ضدعفونی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در حاشیه ضدعفونی کردن مساجد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور و تهدید انتشار آن بهترین روش مبارزه با این بیماری پیشگیری با رعایت نکات بهداشتی و سلامت می‌باشد.

وی بیان داشت: از این رو با پیگیری گروه‌های جهادی محله‌محور در پایگاه‌های بسیج کل استان برنامه‌ریزی جهت ضدعفونی کردن مساجد و محل برگزاری نماز جماعت انجام شده است که این امر باعث کمرنگ‌شدن حضور مردم در مراسم نماز جماعت نخواهد شد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بر این اساس این برنامه در حدود تعداد ۴۰۰ مسجد در سطح استان از روز گذشته با فعالیت جهادگران محله‌محور آغاز شده و تاکنون حدود ۷۰ مسجد کار ضدعفونی آن انجام و تا فردا اجرای این برنامه با کمک جهادگران در این مساجد به اتمام خواهد رسید.

هنری با بیان اینکه حدود ۹۳۰  گروه جهادی در قالب گروه‌های جهادی محله‌محور در سطح استان فعالیت دارند، افزود: این گروه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با پشتیبانی سازمان بسیج سازندگی استان به‌صورت مستمر در طول سال در محله‌های خود مشکلات را احصا کرده و اقدامات لازم جهت رفع آن را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: همچنین درخصوص شیوع ویروس کرونا نیز این گروه‌ها در مساجد شهرها و روستاها در حال فعالیت هستند تا بتوان از انتشار این ویروس در مساجد جلوگیری کنند تا نمازگزاران با اطمینان خاطر در مراسم نماز جماعت شرکت کنند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و مناطق مورد نظر این برنامه به‌صورت هفتگی انجام خواهد شد و تا زمان شیوع و انتشار این ویروس و شرایط بحرانی این وضعیت ادامه‌دار خواهد بود تا خللی در برنامه‌های اجرایی مساجد ایجاد نشود.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول