اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شرکت‌های بزرگ اروپایی از ترس کرونا ممنوعیت مسافرتی برای کارمندان اعمال کردند

شرکت‌های بزرگ اروپایی به دلیل ترس و نگرانی از کرونا محدودیت‌های مسافرتی برای کارمندان خود اعمال کردند. در این میان شرکت‌های بزرگ هواپیمایی نیز به دلیل کاهش پرواز ضررهای هنگفتی را متحمل می‌شوند.

شرکت‌های بزرگ اروپایی از ترس کرونا ممنوعیت مسافرتی برای کارمندان اعمال کردند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از CNN، شرکت‌های بزرگ اروپایی مسافرت‌های تجاری خود را به دلیل افزایش شیوع کرونا لغو کردند. این لغو مسافرت‌ها حداقل شامل صدها و هزاران کارکنان این شرکت‌ها است.

بر اساس این گزارش محدودیت مسافرتی فشار زیادی را روی شرکت‌های هواپیمایی و صنعت مسافرت‌های خارجی ایجاد کرده است که بر اساس اتحادیه مسافرت‌های تجاری جهانی رقمی معادل 46 میلیارد دلار برآورد می‌شود. 

مرکز این اتحادیه جهانی در واشنگتن دی‌سی قرار دارد. 

سخنگوی شرکت نستله اعلام کرد: شرکت نستله بزرگ‌ترین شرکت غذایی جهان اعلام کرده که از 291 هزار کارمند خود درخواست کرده، هیچ‌گونه مسافرت بین‌المللی تا اواسط مارس نداشته باشند و تأکید شده مسافرت‌های داخلی هم باید با جایگزین شدن روش‌های مناسب ارتباطی انجام شود.

سخنگوی شرکت لوریل هم گفته است که تمام مسافرت‌ها به دلیل اقدامات احتیاطی تا پایان مارس به تعویق افتاده است.

در این میان شرکت یونیلور هم اعلام کرده محدودیت‌های مسافرتی از و به شمال ایتالیا و دیگر کشورهایی که درگیر ویروس کرونا هستند اعمال می‌شود.

در این میان شرکت‌های نستله، لوریل و یونیلور 532 هزار نفر در سرتاسر جهان نیرو دارند. 

بر اساس این گزارش بانک ایتالیایی یونی‌کردیت و تک‌گروپ پروزوس، همچنین محدودیت‌های گسترده مسافرتی را برای کاهش ریسک ابتلای کارمندانش در نظر گرفته است. 

شرکت کشاورزی آمریکا «کارگیل» همچنین گفته است تمام مسافرت‌های غیرضرور باید حذف شود.

در صورتی که شرکت‌های بیشتری بخواهند به چنین نحوی عمل کنند فشار بر شرکت‌های هواپیمایی دنیا بیشتر خواهد شد؛ چراکه در حال حاضر هم با کاهش تقاضا مواجه هستند و ترافیک پرواز در منطقه آسیا به شدت کاهش یافته است.

خطوط اصلی اروپا اقدام به کاهش هزینه‌های خود کرده‌اند تا شاید مسافران بیشتری را جذب کنند به طوری شرکت هواپیمایی لوفتانزا و KLM فرانسه در هفته جاری اعلام کردند که به کارمندانش مرخصی بدون حقوق می‌دهند. 

در این میان IAG از شعبات شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز اعلام کرد که نمی‌تواند درآمد شفافی را برای 2020 به دلیل ابهام در تأثیراتی که کرونا دارد، داشته باشد، به طوری که سهام این شرکت هم 8 درصد پایین‌تر از روزهای پیشین معامله شد. 

در نامه‌ای که توسط CNN دیده شده است KLM به مدیران خود اعلام کرده که هر گونه سرمایه‌گذاری باید به تعویق بیفتد و سرمایه‌گذاری روی آگهی‌ها و تبلیغات نیز باید کاهش داشته باشد. در حال حاضر تأثیر ویروس کرونا بر درآمد شرکت‌های هواپیمایی بسیار قابل توجه است و باید اقدامات فوری در این زمینه انجام شود و باید طوری باشد که برنامه‌های سرمایه‌گذاری کماکان ادامه یابد.  هر گونه کاهش سرمایه‌گذاری در ماه‌های آتی نتیجه عکس روی شرکت‌ها خواهد گذاشت. سهام این شرکت تنها در هفته جاری 23 درصد افت کرده است.

شرکت هواپیمایی لوفتانزا هم اعلام کرده که برنامه‌های آموزشی پرسنل پرواز نیز باید کنسل شود و این برنامه‌ها برای کاهش هزینه‌ها صورت می‌گیرد و این شرکت به دنبال توسعه کارمندان پاره‌وقت است. سهام این شرکت نیز در روز جمعه 5 درصد افت کرد و مجموع کاهش سهام این شرکت در هفته جاری به 21 درصد رسید.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز هم اعلام کرده، تعداد پروازهایش را کاهش داده است. این کاهش بیشتر به دلیل افت تقاضا صورت گرفته است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول