اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از ابتلای 301 نفر به کرونا تا تشکیل کمپین در خانه بمانیم

ورودی مازندران مسدود شده اما ایمان داریم که به زودی و بایاری تک تک مردم این سرزمین و مسؤولان از این مشکل عبور خواهیم کرد و مازندران همانند گذشته میزبانی متفاوتی در خور و شأن مردم با فرهنگ ایران خواهد داشت.

از ابتلای 301 نفر به  کرونا تا  تشکیل کمپین در خانه بمانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران ـ حدود دو هفته از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد که از آن روز تاکنون شاهد اقدامات مختلفی در این زمینه بودیم که در این بسته خبری به اقدامات پیشگیرانه در استان مازندران اشاره می‌کنیم.

 

براساس گزارش وزارت بهداشت مجموع مبتلایان در کشور تا به امروز به بیش از ۴ هزار مورد رسیده است، در استان مازندران تعداد مبتلایان بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ۳۰۱ نفر رسیده است و آخرین آمار در مورد فوتی‌ها نیز به ۱۳ نفر رسیده است.

 

از شیوع کرونا تا نوروزی بدون گردشگر/ستاد سفر در نوروز ۹۹ نخواهیم داشت؛ اما مازندران، سرزمین تاریخ، فرهنگ و طبیعت سحرانگیز همیشه در این ایام میزبان تعداد بالایی از هموطنان بود که نه فقط در غرب مازندران، بلکه در جای جای استان اقامت داشتند و روزگار خوبی را سپری می‌کردند، امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد.

استاندار مازندران نیز باتوجه به شرایط پیش رو اعلام کرد: قرنطینه اختیاری و در خانه ماندن، بهترین روش پیشگیری از کرونا  است.

در کنار همه مسائل و اهمیت مسائل پیشگیرانه همواره سوءاستفاده گرانی هستند که در چنین شرایطی تلاش می‌کنند سودی به جیب بزنند که اقلا پرتقاضای این روزها با احتکار یا افزایش قیمت ماسک و ژل‌های شست‌وشو به دنبال این بودند که بازار را به نفع خود تغییر دهند.

اما حضور ماموران نظارتی و انتظامی که با هوشیاری در خدمت به مردم انجام وظیفه می‌کنند تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند که ازجمله این موارد می‌توان به کشف بیش از 170هزار ماسک و دستکش دربابل/ بازداشت 3 محتکر و کشف ۳۳۰ هزار دستکش و شوینده بهداشتی بوده است.

 

در هفته‌ای گذشت ساعت اداری کاهش یافت که تمدید کاهش ساعت کاری کارکنان تا پایان هفته آینده و دورکاری برای تمامی دستگاه‌های اجرایی در روز شنبه 17 اسفند ابلاغ شد.

معمولا روزهای چهارشنبه شاهد اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمال بودیم که در هفته جاری این محدودیت به‌منظور رعایت مسائل پیشگیرانه و همچنین کاهش انگیزه مسافران برای سفر لغو شد، چراکه برخی باتوجه به تعطیلات بار سفر بسته و قصد سفر داشتند که وزارت بهداشت در این زمینه توصیه کرد مردم بهتر است در خانه‌ها بمانند.

 

جمعه بازار سنتی جویبار با قدمت بیش از ۱۰۰ سال در دی ماه ۹۸ در فهرست میراث ناملموس ایران به ثبت رسید، بازاری محبوب است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت می‌شد به دلیل رعایت مسائل پیشگیرانه این بازار نیز برای دومین هفته متوالی بسته شد.

سپاه کربلا استان مازندران اقدامات زیادی جهت مقابله با کرونا انجام داده و این فعالیت‌ها همچنان در حال انجام است.

به گفته دبیر شورای اطلاع رسانی استان مازندران، بر اساس تصمیم گیری‌های ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، مسیر ورودی گیلان به رامسر در غربی‌ترین نقطه استان مازندران به روی مسافران بسته شد.

فرماندار رامسر از بسته شدن ورودی شهر رامسر خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی از ورود مسافران به شهرستان رامسر جلوگیری خواهد شد.

 

تولد سومین نوزاد از مادر مشکوک به کرونا، کمک‌های جهادی و حضور سپاه، حرکت آتش به اختیار خواهران بسیجی/ تولید ماسک در پایگاه حضرت معصومه(س) تنکابن و ساماندهی کودکان کار در خیابان‌های مرکز مازندران از خبرهای خوب این روزها در دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

 

در عین حال تشکیل کمپین در خانه بمانیم نیز یکی از کارهای است که در فضای مجازی مردم از همدیگر می‌خواهند به منظور کنترل ویروس کرونا در خانه‌های خود بمانند.

 

به گزارش فارس، ایمان داریم که به زودی و بایاری تک تک مردم این سرزمین و مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از این مشکل عبور خواهیم کرد و مازندران همانند گذشته میزبانی متفاوتی در خور و شأن مردم با فرهنگ ایران خواهیم داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول