اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فوت 24 گلستانی بر اثر ابتلای به کرونا/ بکارگیری سربازان پزشک و بهیار در مراکز درمانی گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از فوتی 24 گلستانی بر اثر ابتلای به کرونا خبر داد.

فوت 24 گلستانی بر اثر ابتلای به کرونا/ بکارگیری سربازان پزشک و بهیار در مراکز درمانی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا به ریاست هادی حق‌شناس استاندار گلستان و  با حضور مسوولان استان، فرماندهان ارشد نظامی، انتظامی و مدیران دستگاه‌ها در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

* حضور برخی افراد با یک سرما‌خوردگی ساده به بیمارستان صیاد شیرازی گرگان کار را برای ما سخت کرده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به آمار بستری‌های بیمارستان‌های استان گلستان اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد بلافاصله پس از مشاهده کوچک‌ترین علائم که غالب آنها سرماخوردگی و آنفولانزا است به بیمارستان‌‌های استان به ویژه بیمارستان صیاد شیرازی گرگان مراجعه می‌کنند که این امر کمی کار را سخت کرده است.

عبدالرضا فاضل تاکید کرد: توصیه ما به شهروندان این است در صورت مشاهده علائم بالینی ابتدا از طریق شماره تلفن 1530 دانشگاه علوم پزشکی گلستان مشاوره لازم را دریافت کنند و در صورت عدم بهبودی ابتدا به درمانگاه‌های داخل شهر مراجعه و در صورت تشخیص پزش مبنی بر مشکوک بودن فرد به «کرونا» به بیمارستان‌های معین استان همانند بیمارستان صیاد شیرازی، بیمارستان پنج آذر گرگان، بیمارستان گنبدکاووس، بیمارستان علی‌آبادکتول مراجعه کنند.

وی با اشاره به فوت قطعی 24 بیمار مبتلا به کرونا در استان گلستان تصریح کرد: آمار قطعی ابتلا به کرونا زمانی اعلام می‌شود که نتیجه آزمایشگاهی نمونه بیمار به صورت رسمی اعلام شود و ممکن است فرد مشکوک به کرونا باشد و حتی نتیجه آزمایشگاهی وی منفی باید و استناد ما برای اعلام آمار قطعی، نتیجه نهایی نمونه‌های آزمایشگاهی است.

* گرگان، علی‌آبادکتول و کردکوی 3 شهر استان که انتشار ویروس کرونا در آنها با سرعت بیشتری در حال انتشار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در این جلسه تصریح کرد: یکی از درخواست‌های من از دستگاه‌های نظارتی و به‌خصوص پلیس این است با شایعه‌پراکنان در فضای مجازی قاطعانه برخورد کنند و این موضوع یکی از مصوبات جلسه امروز باشد.

فاضل بیان کرد: متاسفانه گرگان، علی‌آبادکتول و کردکوی سه شهری است که انتشار ویروس کرونا در آنها با سرعت بیشتری نسبت به سایر شهرهای استان در حال انتشار است.

 

استاندار گلستان نیز در این جلسه با جمع‌بندی مباحث مطرح شده و اشاره به مصوبات جلسه گفت: تمامی فرمانداران، بخشداران و دهیاران تا اطلاع ثانوی محلول‌پاشی و ضدعفونی معابر عمومی را ادامه دهند و دستگاه‌های اجرایی استان تمامی امکانات لازم برای این موضوع را در اختیار فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دهند.

هادی حق‌شناس با اشاره به اینکه هنوز در استان به مرز بحران و وضعیت قرمز نرسیده‌ایم گفت: برای محدود کردن تردد و یا قرنطینه محل یا شهر ساعت 13 امروز با وزیر کشور تلفنی صحبت خواهم کرد و در این حوزه ما تابع تصمیمات ملی هستیم.

وی تاکید کرد: سربازان یگان‌های نظامی و انتظامی که دارای تحصیلات مرتبط با حوزه علوم پزشکی هستند در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرند تا در مراکز درمانی به خدمت گرفته شوند.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول