اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۸۷ درصد زکات سمنان به فقرا اختصاص یافت/ آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: حجم مشارکت مؤدیان استان سمنان در پرداخت زکات به ۱۴ میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان رسید که ۸۷ درصد از آن به فقرا اختصاص یافت.

۸۷ درصد زکات سمنان به فقرا اختصاص یافت/ آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد استان سمنان، محسن مسعودیان‌راد با اشاره به اینکه امسال ۱۴ میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد، اظهار کرد: در رویکرد جدید زکات، دنبال توانمندی مددجویان هستیم و بر این باوریم که مصرف‌کنندگان زکات با گره خوردن به اشتغال، به‌عنوان تولیدکنندگان در جامعه تلقی شوند.

مسعودیان‌راد با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری‌شده در اولویت برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: در سال جاری، ۸۷ درصد زکات سهم فقرا و ۱۳ درصد صرف پروژه‌های عام‌المنفعه شد.

وی بیشترین میزان جمع‌آوری‌شده زکات استان سمنان را مربوط به شهرستان شاهرود با دو میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: بعد از آن، شهرستان گرمسار با یک میلیارد و ۹۵۰ و شهرستان دامغان با یک میلیارد و ۹۰۴ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

مسعودیان‌راد با تأکید بر تبیین صحیح اهمیت و پیامدهای مثبت پرداخت زکات در بین عموم مردم، گفت: بالغ بر ۱۲ میلیارد میلیون تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده زکات مستحبی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه باید در همان شهر یا استان هزینه شود، گفت: هیچ‌گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.

وی از آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، کمک‌هزینه ازدواج جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج، ساخت و خرید واحدهای مسکونی برای نیازمندان، خدمات تهیه سبدهای کالا و پروژه‌های عام‌المنفعه از محل زکات جمع‌آوری‌شده خبر داد و گفت: در قرآن کریم واژه زکات به همراه مشتقاتش ۵۹ مرتبه در ۲۹ سوره و ۵۶ آیه به کار رفته، که ۲۷ مورد در کنار نماز آمده است.

انتهای پیام/74001/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول