اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام یمنی: ریاض بر دولت مستعفی مسلط شده و دنبال تصاحب جای آن است

عضو مجلس شورای یمن ضمن اعلام اینکه عربستان قدرت اراده و تصمیم‌گیری را از دولت مستعفی یمن گرفته، تصریح کرد، ریاض دنبال نشستن بر سر جای این دولت است.

مقام یمنی: ریاض بر دولت مستعفی مسلط شده و دنبال تصاحب جای آن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد قحطان» عضو مجلس شورای یمن (وابسته به دولت مستعفی) در گفت‌وگو با شبکه قطری «الجزیره» از رویکرد دولت مستعفی یمن انتقاد کرد و به وضعیت استان «المهره» در شرق یمن و مرز با عمان پرداخت.

وی گفت، دولت مستعفی به نوعی «بی توجهی» دچار شده، دولت سعودی بر آن مسلط شده و نمی‌تواند از شر این سیطره خلاص شود به همین دلیل برخی تصمیم‌ها بدون رضایت دولت مستعفی گرفته می‌‌شود.

قحطان در ادامه بر اهمیت جغرافیایی و راهبردی استان المهره و نقش اهالی آن در دفاع از این استان پرداخت، خبر انتقال به مرحله نبرد مسلح علیه حضور سعودی در المهره را تکذیب و تأکید کرد: این تحرکات، مسالمت‌‌آمیز باقی خواهند ماند، به سمت خشونت و نبرد مسلحانه نخواهند رفت مگر اینکه تحمیل شود.

 

وی سپس گفت، تأمین امنیت گذرگاه شحن در المهره مأموریتی است که به نیروهای دولت مستعفی واگذار شده اما «عربستان بدون هیچ سند و دلیلی ادعای قاچاق در این گذرگاه می‌کند».

قحطان درباره اهداف سعودی در یمن اعلام کرد، این کشور دنبال به حاشیه راندن دولت مستعفی و نابودی باقی مانده آن است تا به جای این دولت بنشیند اما این اجازه به ریاض داده نخواهد شد.
وی تأکید کرد: سعودی خواستار امضای توافق‌نامه‌هایی که آینده نسل پیش رو را تأمین کند، نیست بلکه دنبال تحویل خط لوله نفتی است تا یمنی‌ها نتوانند هیچ استفاده‌ای از آن بکنند.

قحطان گفت: المهره به دلیل حضور سعودی ناامن شده، ائتلاف سعودی و اماراتی اهدافی مشکوک در المهره و سقطری دارند و دنبال تجزیه یمن هستند.

وی در پایان گفت، اراده و تصمیم از دولت مستعفی یمن گرفته شده وگرنه باید برای حضور یک راه‌حل سیاسی مورد رضایت همه، باب گفت‌وگو را میان تمام یمنی‌ها باز می‌کرد. ائتلاف سعودی برای بازگرداندن این دولت وارد یمن نشده بلکه هدفش تحقق اهداف خاص خود در منطقه است.

چهارشنبه (دیروز) «علی الحزیری» فرمانده جنبش مردمی مقابله با «اشغالگری سعودی» در المهره اعلام کرد، تحرکات آرام و مسالمت‌آمیز که از دو سال اخیر در المهره در جریان است، پس از حمله بالگردهای آپاچی سعودی، وارد مرحله نزاع مسلحانه با این کشور شده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول