اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

پر حاشیه؛ مثل انتصابات استاندار البرز / قطار همچنان روی ریل آشنایان می‌چرخد

طی حکمی از سوی استاندار البرز ، شهردار مستعفی بهبهان در زمانیکه رسانه ها درگیر موضوع کرونا هستند بعنوان سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ منصوب شد.

پر حاشیه؛ مثل انتصابات استاندار البرز / قطار همچنان روی ریل آشنایان می‌چرخد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،  در حالی که تمام تمرکز رسانه ای کشور بر روی ویروس کرونا متوجه است و استان البرز هم جزو استان هایی است که شیوع بالایی دارد عزیزالله شهبازی استاندار البرز، در اقدامی مسبوق به سابقه، در انجماد خبری جانشین پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ را معرفی و دوست گرمابه و گلستانش «حمیدرضا ورزشی» را به عنوان سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ منصوب کرد.

انتصاب های استاندار البرز همواره محل حاشیه بوده و می ‌توان در مورد تک تک افرادی که منصوب یا برکنار شده داند به تفصیل مطالبی نوشت اما آنچه در میان قریب به اتفاق انتصاب های استاندار البرز خودنمایی می‌کند بی اعتنایی به ظرفیت های داخلی استان و استفاده از نیروهای غیربومی است. نیروهایی که هیچ شناختی از محل خدمت خود ندارند، برخی از آن ها حتی ساکن استان نیستند و به وقت بروز حوادث غیر مترقبه و شرایط بحرانی حضور دائمی آن‌ها در استان محل چالش است.

عزل و نصب‌های پی در پی و استفاده از نیروهایی که تجربه کافی برای پست های مدیریتی بالا راندارند از دیگر اشکالاتی است که می توان به انتصاب های استاندار گرفت.

نماینده ولی فقیه  بارها در رابطه با اینگونه انتصاب ها تذکر داده است اما دستگاه اجرائی استان چندان رغبتی برای شنیدن این دغدغه ندارد.

از سوی دیگر پایان دوران نمایندگی هر سه نماینده مجلس استان البرز موجب شده است که حضور چندان پر رنگ و معنی داری در مناسبات این روزهای استان نداشته باشند و نمایندگان منتخب هم هنوز به صورت رسمی آغاز به کار نکرده اند تا مانعی برای این کج سلیقگی مدیریت اجرائی استان باشند و مجموع این شرایط بستر خوبی است تا شهردار مستعفی بهبهان که دلیل کناره گیری اش از خدمت را فراهم نبودن شرایط خدمتگزاری اعلام کرده است را به عنوان فرماندار شهرستان مهم و راهبردی چون ساوجبلاغ معرفی کنند.

البته این تنها انتصاب جالب استاندار در روزهای اخیر نخواهد بود. استاندار البرز در نامه ای به سازمان برنامه و بودجه استان درخواست کرده است که برای امیر بهمنی شهردار هشتگرد و پسر محمود بهمنی نماینده فعلی شهرستان ساوجبلاغ شناسه قراردادی با عنوان معاون فرماندار فردیس صادر کند!

در روزهای گذشته هم علی نیازی به عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان نظرآباد منصوب شد.

این در حالی است که نیازی از جمله مدیرانی بود که همراه شهبازی از خوزستان به البرز آمده بود و مسؤولیت مدیر دفتر استاندار البرز را بر عهده داشت اما به دلایل نامعلومی که هیچ کدام از طرفین حاضر به بازگویی آن نشدند با استانداری البرز قطع ارتباط کرد و رفت.

برخی از منتقدین استاندار البرز معتقدند علی نیازی شناخت کافی نسبت به شهرستان نظرآباد و امور عمرانی مربوط به آن ندارد و ضرورتی هم برای تغییرات مدیریتی در این حوزه نبوده است و اصل بازگرداندن نیازی به مدیریت استان دلیل اصلی این انتصاب بوده است و احتمالا با فراهم شدن پست بهتری در استانداری البرز نیازی مجدد به استانداری باز می‌گردد.

مادامی که به استان البرز به عنوان سکویی برای پرتاب و رزومه ای برای آینده مدیریتی افراد نگاه شود حال و روز این استان بهتر نخواهد شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول