اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لیگ برتر فوتبال| بازی عقب‌افتاده‌ای که معادلات سپاهان را بهم ریخت

تیم فوتبال سپاهان در 5 هفته اخیر لیگ برتر عملکرد خوبی نداشته است و همین سبب ایجاد فاصله 10 امتیازی این تیم با صدرنشین لیگ برتر شده است.

لیگ برتر فوتبال| بازی عقب‌افتاده‌ای که معادلات سپاهان را بهم ریخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،  تیم فوتبال سپاهان اصفهان که فصل گذشته موفق شد عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورد، برای فصل جاری برنامه ویژه‌ای داشت و با خرید‌های خوبی که در ابتدای فصل انجام داد، خود را برای کسب قهرمانی آماده کرد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر عملکرد بسیار خوبی داشتند و با بازی‌های خوب امتیازات لازم را جمع‌آوری کردند؛ طلایی‌پوشان در 15 بازی پیاپی در لیگ برتر شکست نخوردند و 8 پیروزی به دست آوردند.

البته که سپاهان با 14 امتیازی که در 7 بازی دیگر و با رضایت به تساوی از دست داد، نتوانست فاصله زیادی با سایر مدعیان قهرمانی ایجاد کند و از همین رو به یک‌باره همه چیز تغییر کرد و شرایط از این رو به آن رو شد.

یک بازی عقب افتاده همه معادلات را عوض کرد

همه چیز از بازی عقب افتاده سپاهان با صنعت نفت آبادان از هفته یازدهم شروع شد که بعد از پایان نیم‌فصل نخست، یعنی بعد از هفته شانزدهم برگزار شد؛ جایی که طلایی‌پوشان در یک بازی عجیب در آبادان با نتیجه سنگین 4 بر 2 نخستین شکست فصل خود را تجربه کردند.

بعد از بازی صنعت نفت نیز شرایط بر وفق مراد شاگردان امیر قلعه‌نویی پیش نرفت و آن‌ها در 5 بازی بعدی تنها یک پیروزی کسب کرده و در 3 بازی به تساوی رضایت دادند و در یک بازی نیز با رأی کمیته انضباطی مقابل پرسپولیس، حریف مستقیم در مسیر قهرمانی بازنده شدند.

در حالی که سپاهان صدرنشین لیگ برتر بود، به یک‌باره و با توجه به نتایج هفته‌های پایانی این تیم به رده دوم سقوط کرد که با توجه به بازی عقب افتاده استقلال می‌تواند به رده سوم نیز برسد اما مهم‌تر این‌که فاصله امتیازی طلایی‌پوشان با پرسپولیس صدرنشین به 10 امتیاز رسید.

فاصله امتیازی که مشخص نیست چگونه می‌شود جبران کرد

شاگردان امیر قلعه‌نویی اکنون با 9 برد، 10 مساوی و 2 باخت و کسب 37 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند؛ آن‌ها در 21 بازی که در لیگ انجام داده‌اند، 30 گل به ثمر رسانده‌اند و در مقابل 15 بار دروازه خود را باز شده دیده‌اند.

سپاهان در 9 هفته پایانی کار بسیار دشواری برای جبران فاصله امتیازی ایجاد شده دارند زیرا در 3 بازی باید به مصاف تیم‌های استقلال، تراکتور و شهر خودرو بروند که خود در مسیر کسب سهمیه آسیا هستند.

با توجه به مصدومیت عزت‌الله پورقاز و گئورگی ولسیانی، 2 مدافع میانی سپاهان، این تیم در خط دفاعی با مشکل رو به رو شده است و باید دید قلعه‌نویی برای ادامه لیگ برتر چه فرمولی را به کار خواهد برد؛ البته طلایی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی نیز حضور دارند و باید در 3 جام بجنگند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول