اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دانش‌آموزان و ایام تعطیل| در مسابقه قرآنی نصر شرکت کنید

مسابقه نصر ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌ها در رشته‌های تلاوت تقلیدی، اذان، خطبه خوانی، خوانش و نمایش قصه‌های معصومین(ع)، صحیح خوانی نماز، حفظ جزء 30 قرآن کریم، بازی‌های قرآنی، مجری‌گری محافل قرآنی، مکّبری نماز و دعاخوانی برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان و ایام تعطیل| در مسابقه قرآنی نصر شرکت کنید

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: در این روزهای تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان بخشی از اوقاتشان را به درس خواندن می‌گذرانند اما بخشی دیگر از اوقاتشان را می‌توانند کلی کارهای جالب، سرگرم کننده و آموزنده انجام دهند.

در گزارش‌های قبلی به کتابخوانی، تولید دابسمش، چالش ورزش در منزل و خادم‌الشهدا شدن در خانه اشاره کردیم و حالا دانش‌آموزان را دعوت می‌کنیم تا در مسابقات قرآنی در فضای مجازی شرکت کنند.

مسابقه نصر ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌ها در رشته‌های تلاوت تقلیدی، اذان، خطبه خوانی، خوانش و نمایش قصه‌های معصومین(ع)، صحیح خوانی نماز، حفظ جزء 30 قرآن کریم، بازی‌های قرآنی، مجری‌گری محافل قرآنی، مکّبری نماز و دعاخوانی برگزار می‌شود.

مهلت شرکت در این مسابقه و ارسال آثار از 20 اسفند 98 تا 15 فروردین 99 است؛ مسیب زاده مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: یکی از مهمترین طرح‌های ما در این ایام برگزاری مسابقه بزرگ نصر با حضور خانواده‌ها است و به همین منظور کانالی را در شبکه‌های مجازی راه اندازی کرده‌ایم که آدرس آن nasre1399@ است و در همه پیام رسان‌ها قابل دریافت است.

وی افزود: سامانه serat.pt.medu.ir را راه‌اندازی کردیم که دانش‌آموزان می‌توانند تلاوت‌های تقلیدی ضبط کنند که الگوی تلاوت و نمونه چهار قاری برجسته دنیا مصطفی اسماعیل، منشاوی، شحات انور و عبدالباسط را انتخاب کرده‌ایم که دانش‌آموزان این تلاوت‌ها را تقلید می‌کنند و هرکدام 3 الی 4 دقیقه قرائت خود را ضبط و برای ما ارسال می‌کنند که از میان تلاوت‌ها برترین‌ها را انتخاب می‌کنیم و به آنها جوایزی اهداء خواهیم کرد که مختص دانش‌آموزان است.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین مسابقه اذان برگزار می‌کنیم که می‌توانند از همین طریق با ضبط صدای اذان خود آن را برای ما ارسال کنند همچنین طرح ملی حفظ جز سی قرآن کریم را که قبلا نیز اعلام کردیم که یکی از فعالیت‌های محوری است ویک فرصت بی نظیر است هر روزی که در خانه هستیم یک سوره از سور جز سی قرآن کریم را حفظ کنیم و در کنار خاطرات تلخی که به واسطه کرونا در کشورمان ساری و جاری است خاطرات خوب حفظ قرآن را برای خود حفظ کنیم و بگوییم درآن ایام توانستیم جزء 30 قرآن را حفظ کنیم.

وی گفت: یکی دیگر از طرح‌های محوری ما طرح خوانش قصه‌های قرآنی و طرح مصباح‌الهدی که مربوط به زندگی نامه ائمه اطهار(علیهم السلام) است بهترین الگو است همه اولیاء می‌خواهند برای فرزندان خود داستان بخوانند به خصوص بچه‌های کوچک با داستان به خواب می‌روند و دوست دارند مطالعه کنند کتاب‌های امام شناسی بهترین منابع هستند که 17 عنوان کتاب امام شناسی به صورت فایل PDFدر این کانال بارگذاری شده وعموم می‌توانند از این کانال استفاده کرده و کتاب‌ها را دانلود و استفاده کنند.

مسیب زاده اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های بسیار جذاب ما مجری‌گری فعالیت‌های قرآنی است که دانش‌آموزان می‌توانند در کنار اعضای خانواده یک محفل انس با قرآن راه اندازی کنند واز طریق تلفن همراه فیلمبرداری کنند و برای ما ارسال کنند همه این کار‌ها برای این است که اوقات فراغت خود را غنی‌سازی کنیم و یک جا ننشینیم و فضای داخل منزل را برای خود به فضایی با نشاط و پرشور و تحرک تبدیل کنیم و از رفت‌وآمد غیرضروری در بیرون از منزل پرهیز کنیم.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌توانیم در خانه انجام دهیم مکبری است و همچنین با حفظ نکات بهداشتی در خانه نمازجماعت برگزار کنیم و هرکدام از اعضای خانه نقشی در برگزاری این نماز جماعت داشته باشند همچنین دعاخوانی از فعالیت‌هایی است که دانش آموزان و اولیاء در منزل می‌توانند به صورت جمعی و فردی انجام دهند.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: بحث دیگر موضوع صحیح خوانی قرائت نماز است که به همین منظور سایتی در این کانال معرفی شده که دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به آن سایت قرائت نماز خود را ضبط کنند و بارگذاری کنند که به آنها نمره داده می‌شوند و کسانی که صحیح‌تر نماز خود را می‌خوانند گواهی صحت قرائت نماز به آنها تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول