اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش 20 درصدی مصرف آب در چهارمحال و بختیاری

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: امسال مردم استان نسبت به سال گذشته 20 درصد بیشتر آب مصرف کرده‌اند.

افزایش 20 درصدی مصرف آب در چهارمحال و بختیاری

مسعود ترابیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: مردم چهارمحال و بختیاری امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد بیشتر آب مصرف کرده‌اند.

وضعیت مخازن آب شرب استان مطلوب است

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وضعیت مخازن آب شرب استان در سطح مطلوبی قرار دارد و هیچ نگرانی بابت تأمین آب نداریم، افزود: تاکنون به هیچ‌وجه سهمیه‌بندی در دستور کار قرار ندارد و در بیشتر مناطق استان آب با فشار مناسب در حال توزیع است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انسان همواره باید قدردان نعمت‌های الهی باشد و آب نیز از این موضوع مستثنی نیست، اضافه کرد: نباید فکر کنیم چون وضعیت آبی مطلوبی داریم این نعمت خدادادی را بیهوده هدر دهیم بلکه باید درست مصرف کنیم تا در روزهای گرم سال دچار کم‌آبی نشویم.

ترابیان با بیان اینکه در تابستان و با توجه به بالا رفتن درجه حرارت مصارف به شدت افزایش می‌یابد، مردم باید مصرف خود را کنترل کنند، عنوان کرد: متعاقبا شرکت آب و فاضلاب استان هم زیرساخت‌های لازم را جهت اضافه کردن منابع آبی جدید به شبکه فراهم می‌کند.

64 درصد مناطق استان تحت پوشش فاضلاب شهری است

وی با بیان اینکه در بخش فاضلاب شهری بیش از 64 درصد مناطق استان تحت پوشش هستند و در برخی از شهرها از جمله اردل، گندمان، بلداجی، لردگان، بن و سورشجان پروژه‌هایی در دست اجرا است، اظهار داشت: تصفیه‌خانه‌های جدیدی نیز به زودی وارد چرخه کار خواهد شد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از جمله این تصفیه‌خانه‌ها فاز یک تصفیه‌خانه بلداجی و گندمان و همچنین لردگان آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت اجرای کامل این پروژه‌ها و با واگذاری انشعابات بیش از 70 درصد شهرها به شبکه فاضلاب متصل خواهند شد و این موضوع شاخص توسعه‌یافتگی مناسبی در سطح کشور است.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول