اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس جدید پارلمان تاجیکستان انتخاب شد

نمایندگان تازه انتخاب شده پارلمان تاجیکستان امروز در اولین جلسه خود با اتفاق آراء رئیس جدید مجلس نمایندگان مجلس عالی این کشور را انتخاب کردند.

رئیس جدید پارلمان تاجیکستان انتخاب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اولین دور نشست نمایندگان تازه پارلمان تاجیکستان امروز در شهر دوشنبه و با شرکت «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور برگزار شد.

در جریان این اجلاس «محمدطاهر ذاکرزاده» نامزد حزب خلق دموکرات از منطقه «رشت» تاجیکستان با اتفاق آراء به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان مجلس عالی این کشور انتخاب شد.

ذاکرزاده بعد از انتخاب شدن به این سمت گفت که تمام ظرفیت، دانش و تجربه خود را در مسیر توسعه این کشور، حفاظت از صلح و رفاه در سرزمین تاجیکان متمرکز خواهد کرد.

سپس با پیشنهاد رئیس جدید پارلمان تاجیکستان نمایندگان مجلس نمایندگان معاونان وی را انتخاب کردند.

به این ترتیب، «محمدعلی وطن زاده» دبیر سابق شورای امنیت، «قادر قاسم» رئیس سابق فدراسیون اتحادیه های مستقل کارگران و «دلربا منصوری» یکی از نمایندگان مجلس نمایندگان مجلس عالی تاجیکستان به عنوان معاونان رئیس جدید پارلمان این کشور، انتخاب شدند.

محمدطاهر ذاکرزاده متولد 24 ژوئیه سال 1956 در منطقه «رشت» تاجیکستان و فارغ التحصیل دانشگاه کشاورزی تسلینوگراد با تخصص مهندسی ژوئدزیست است.

وی در سال های مختلف در شورای وزیران تاجیکستان، دفتر ریاست جمهوری این کشور کار کرده  و ریاست کمیته شرایط اضطراری را بر عهده داشته است.

رئیس آژانس مدیریت زمین، ژوئدزی و نقشه برداری وابسته به دولت، رئیس کمیته دولتی مدیریت زمین و ژوئدزی و وزیر کشاورزی از جمله دیگر وظایفی هستند که وی در سال های مختلف به عهده داشته است.

ذاکرزاده قبل از انتخاب شدن به این سمت از مارس سال 2016 میلادی تا ژانویه سال 2020 میلادی معاونت نخست وزیر تاجیکستان را بر عهده داشت.

رئیس جدید پارلمان تاجیکستان متاهل و دارای دو فرزند است.

مجلس نمایندگان مجلس عالی تاجیکستان که متشکل از 63 نماینده است 20 سال قبل تاسیس شده است.

انتخابات اخیر پارلمانی در تاجیکستان اول مارس سال جاری میلادی با شرکت 7 حزب سیاسی برگزار شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول