اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضرورت فعال شدن ظرفیت‌های بلا استفاده در سال «جهش تولید»

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری با استفاده از کلمه «جهش» می‌خواهند بر روی این موضوع تأکید کنند که داخل کشور ظرفیت‌های بلا استفاده زیاد است و اکنون باید با استفاده از همین ظرفیت‌ها تولید کشور را به صورت جهشی رونق دهیم.

ضرورت فعال شدن ظرفیت‌های بلا استفاده در سال «جهش تولید»

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، پیرامون نامگذاری سال ۹۹ به عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: انتخاب موضوع اقتصادی برای شعار سال از سوی رهبر انقلاب نشان دهنده این است که همچنان مسائل اقتصادی باید در اولویت کاری مسؤولان کشور قرار بگیرد، ایشان از واژه «تولید» استفاده کردند که این موضوع نیز نشان‌دهنده این است که افزایش تولید، راه برون رفت از مشکلات فعلی اقتصاد کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری با استفاده از کلمه «جهش» می‌خواهند بر روی این موضوع تأکید کنند که داخل کشور ظرفیت‌های بلا استفاده زیاد است و اکنون باید با استفاده از همین ظرفیت‌ها تولید کشور را به صورت جهشی رونق دهیم.

وی تصریح کرد: مثلاً باید از سخت‌افزارها، نیروی‌های انسانی متخصص و ظرفیت‌های مجموعه‌های دانش‌بنیان و تولیدات داخلی به صورت جهشی استفاده شود تا در شرایط اقتصادی فعلی که رکود تورمی وجود دارد و درآمدهای دولت نیز کاسته شده تولید بتواند برای کشور درآمدزایی کند. 

فولادگر اضافه کرد: واژه جهشی بودن تولید باید سرلوحه کار مسؤولان قرار بگیرد، این موضوع بر عهده مجلس، دولت و خود مردم است، این اصل باید در مجلس یازدهم ادامه‌دار باشد و قانون‌گذاری شود، مجلس دهم قوانین مهمی اعم از قانون استفاده حداکثری از تولیدات داخلی، قانون رفع موانع تولید، قانون بهبود فضای کسب‌وکار و اصلاحاتی در اصل ۴۴ را تصویب کرد، مجلس دهم باید فعالیت نظارتی تا پایان زمان خدمت خود بر روی این موضوعات انجام دهد و مجلس یازدهم این موضوعات را در سرلوحه کار خود داشته باشند تا بتوانیم از مرحله حرف و گفت‌وگو خارج و وارد مرحله عمل شویم.

احتمال حضور مسؤولان کشوری در اصفهان برای بررسی آخرین وضعیت کرونا

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص درخواست موضوعات مختلف نمایندگان اصفهان در خصوص بیماری کرونا از ریاست جمهوری تصریح کرد: هفته گذشته نامه‌ای از جانب نمایندگان در خصوص کمبودها و مشکلات این بیماری به ریاست محترم جمهور ارسال شد، تا این لحظه تعدادی از موضوعات مدنظر نمایندگان اصفهان در جلسات ستاد مبارزه با کرونا مطرح شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تماس تلفنی ریاست‌جمهور با استاندار اصفهان احتمال دارد هفته آینده برخی از مسؤولان سفری به اصفهان داشته باشند، ما انتظار داریم با توجه به آمار صعودی اصفهان، دستگاه‌های ستادی و پشتیبانی حمایت حداکثری از جامعه درمانی استان که در این روزها به شکل جهادی در حال خدمت به مردم هستند را داشته باشند که این موضوع بر عهده مدیریت استان در سطح منطقه‌ای و مدیریت کشور در سطح ملی است.

فولادگر با اشاره به اینکه مردم نیز باید در موضوع کرونا یاری‌رسان مسوولان کشور باشند؛ افزود: مردم باید دو هفته در منازل خود بمانند و به‌جز موارد ضروری وارد فضای شهری نشوند، اگر این پویش دو هفته خانه‌نشینی توسط مردم رعایت شود و ترددها به حداقل برسد می‌شود انتظار داشت که آمار بیماری کرونا وارد سیر نزولی شود ولی اگر مردم رعایت نکنند هرچقدر هم در بحث درمان هزینه شود این بیماری مهار نخواهد نشد.

انتهای پیام/63107/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول