اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| نگاهی به نظرات روسای دانشگاه ها درباره تخفیف شهریه درشرایط بیماری کرونا

روسای دانشگاه های دارای دانشجویان شهریه پرداز با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی کشور ناشی از ویروس کرونا کمک های متنوع و مختلفی را در قالب وام های بانکی و سایر تسهیلات برای دانشجویان در نظر گرفته اند.

فارس من|  نگاهی به نظرات روسای دانشگاه ها درباره تخفیف شهریه درشرایط بیماری کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ، بیماری آنفولانزای ویروس کرونا  باعث شده اقتصاد کشور دچار خلاهایی شود و مشکلات زیادی را از نظر مالی برای قشر دانشگاهی ایجاد کند به طوری که خیلی از دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه های مختلف مانند پیام نور ، فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد در بخش "فارس من" خبرگزاری خواستار تخفیف یا ارائه تسهیلات توسط مراکز علمی شدند.

خبرگزاری فارس در این رابطه با مسوولان این دانشگاه ها درباره پیشنهاد دانشجویان به گفت و گو پرداخت که تعدادی از آنها تمهیدات خوبی را برای دانشجویان در نظر گرفته اند که در ادامه این گزارش می خوانید:

سکانس اول، باتسهیلات وام بانکی به دانشجویان کمک می کنیم

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با توجه به شیوع کرونا ویروس و درخواست دانشجویان درباره  تخفیف و ارائه تسهیلات گفت: ما شرایط اقتصادی کشور را ملاحظه می کنیم و بنا داریم خدمات کامل را ارائه دهیم که در این راستا بر روی آموزش مجازی تأکید تمرکز کرده ایم.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد تلاش می کند بر بیماری آنفولانزای کرونا ویروس غلبه کند و همچنین در صورتی که دانشجویان نیاز به کمک در پرداخت شهریه داشته باشند از طریق تسهیلات وام بانکی به آنها کمک می کنیم.

سکانس دوم، هنوز اتفاقی نیافتاده تا تخفیف شهریه بدهیم

علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی درباره درخواست دانشجویان مبنی بر تخفیف و ارائه تسهیلات  برای شهریه گفت: در حال حاضر هنوز اتفاقی رخ نداده است تا ما بخواهیم به فکر تخفیف و ارائه تسهیلات برای شهریه دانشجویان باشیم با اعلام وزارت بهداشت تنها اردوی بازدید دانشجویان از مناطق جنوب در ۲ هفته آخر سال به خاطر شیوه بیماری آنفولانزای کرونا ویروس کنسل شد .

وی افزود: اگر بعد از تعطیلات نوروزی برگزاری کلاس ها به تعویق بیافتد در تابستان نیز کلاس ها برگزار می شود و تعصیلات تابستانی با تأخیر انجام خواهد شد پس در نتیجه تقاضا تخفیف و ارائه تسهیلات از سوی دانشجویان مجاز نیست چراکه براساس آنچه که اتفاق می افتد تصمیم گیری خواهد شد.

سکانس سوم،تخفیف شهریه در اختیار ما نیست

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای درباره « تخفیف و تقسیط شهریه دانشجویان به علت کرونا  گفت: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای تنها ۲۰ درصد دانشجویانش شهریه پرداز هستند و ۸۰ درصد دیگر به صورت رایگان تحصیل می کنند اما برای دانشجویان شهریه پرداز با توجه به بیماری آنفولانزای کرونا ویروس و همچنین آموزش  ازطریق فضای مجازی یکسری تسهیلات پیش بینی کرده ایم، دانشجویان نگران نباشند.

وی افزود: تخفیف شهریه دانشجویان در اختیار ما نیست و دولت باید اقدام کند اما تسهیلات کمکی برای دانشجویان در پرداخت شهریه در چند نوبت پیش بینی کرده ایم که دراین رابطه دانشجویان دغدغه نداشته باشند.

صالحی عمران تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای ویروس کرونا و وضعیت نامطلوب درآمدهای مالی برای دانشجویان شهریه پرداز خود تسهیلات کمکی در نظر گرفته است تا دانشجویان هیچ گونه دغدغه ای برای شهریه ترم خود نداشته باشند.

صالحی عمران تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای ملاحضات لازم را برای دانشجویان در نظر گرفته است و تسهیلات کمکی را برای دانشجویان لحاظ خواهیم کرد.

سکانس چهارم،تسهیلات بانکی برای دانشجویان 

امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه برای پرداخت شهریه دانشجویان تسهیلات بسیار مناسبی را در نظر گرفته است به طوری که هر یک از دانشجویان با یک بار مراجعه به بانک های طرف قرارداد می توانند شهریه کل تحصیل خود را تا زمان فارغ التحصیلی پرداخت کنند.

وی افزود: دانشجویان شهریه پرداز شهریه ترم های تحصیلی خود را یا از تسهیلات بانکی پرداخت کنند یا می توانند پایان ترم شهریه خود را پرداخت کنند.

بهروز تصریح کرد: این دانشگاه شرایط تخفیف شهریه برای دانشجویان در هر 3 مقطع تحصیلی را ندارد اما دانشجویان می توانند نه تنها از تسهیلات بانکی استفاده کنند بلکه شهریه خود را قبل از امتحانات ترم پرداخت کنند.

وی درباره موضوع تخفیف و تقسیط شهریه دانشجویان به علت کرونا گفت: تسهیلاتی که دانشگاه برای دانشجویان در پرداخت شهریه در نظر گرفته مربوط به زمان پرداخت شهریه ترم های تحصیلی است به طوری که هریک از دانشجویان در هر مقطع تحصیلی می تواند شهریه ترم خود را در پایان ترم تا قبل از شروع امتحانات در قالب چند نوبت پرداخت کند.

وی افزود: در دانشگاه پیام نور شرایط تخفیف شهریه برای دانشجویان در هر ۳ مقطع تحصیلی نداریم اما دانشجویان می توانند نه تنها از تسهیلات بانکی استفاده کنند بلکه شهریه خود را قبل از امتحانات ترم پرداخت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول