اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ثبت فداکاری کادر درمانی برای مبارزه با کرونا در جشنواره «خدمت»

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به جشنواره خدمت گفت: این جشنواره به منظور پاسداشت خدمات کادر درمانی کشورمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و ثبت فداکاری آنان در قالب‌های ادبی و هنری آغاز به کار کرد.

ثبت فداکاری کادر درمانی برای مبارزه با کرونا در جشنواره «خدمت»

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج  با اشاره به برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره خدمت اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا و ابتلاء برخی هموطنان و از طرفی اقدامات و خدمات ارزنده گروه‌های مردمی و به خصوص خادمان شهدا و راهیان نور در زمینه‌های مختلف پیشگیری، امداد و کمک به کادر بهداشت و درمان کشور دبیرخانه جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور درصدد بر آمد تا تجلی وفاق و همدلی مردم را با عنوان «جشنواره خدمت» اجرا کند. 

وی با بیان اینکه قدرشناسی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از زحمات و خدمات مجاهدانه مدافعان سلامت ما را در برگزاری جشنواره خدمت مصمم کرد، افزود: تکریم و ترویج فرهنگ کار جهادی و خدمت خالصانه در عرصه‌های مختلف و به ویژه مقابله با کرونا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج درباره نحوه شرکت در جشنواره خدمت گفت: علاقه‌مندان و اصحاب و اهالی هنر و ادب می‌توانند آثار خود در قالب‌های هنری و ادبی  را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

سلیمانی تلاش کادر پزشکی در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها  و نقاهتگاه‌ها و فعالیت شبانه‌روزی خادمان شهدا و بسیجیان جهادگر سراسر کشور به خصوص در ضدعفونی کردن اماکن و معابر عمومی و تولید لوازم اولیه و ضروری همچون ماسک، مواد ضدعفونی را برای مقابله با شیوع و ابتلای مردم به این بیماری خطرناک، همه را از جمله کارهای جهادی برشمرد و  تاکید کرد: دراین شرایط که کشورمان درگیر اپیدمی کرونا است، مشاهده رشادت‌ها و فداکاری‌های همه این عزیزان برای به زانو در آوردن و شکست دادن این ویروس، تداعی کننده دوران هشت سال دفاع مقدس است که شاهد این نوع از ایثار و ازخودگذشتگی‌ها بودیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس افراد در حملات شیمیایی و میکروبی ماسک خود را برای نجات هموطنان دیگر برمی‌داشتند و به صورت آنها می‌زدند، امروز هم رزمندگان جبهه مبارزه با کرونا، جان خود را فدا می‌کنند تا هموطنان در سلامت باشند و به همین منظور «جشنواره خدمت» فرصت ارزشمندی در جهت ثبت حماسه‌های فرزندان ایران زمین در خط مقدم جهاد این روزها است‌.

سردار سلیمانی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که  فرموده‌اند: «پزشکان، پرستاران و بقیه عوامل درمانی حقیقتا در حال جهاد فی سبیل الله هستند»، از همه اصحاب و اهالی هنر و ادب و علاقه‌مندان به انعکاس جلوه‌های ناب خدمت بی‌منت جهادگران و مدافعان سلامت وطن دعوت کرد تا آثار ادبی و هنری خود را در رشته‌های شعر، متن ادبی، دلنوشته، خاطره، فیلم صدثانیه‌ای، پوستر، عکس و عکس تلفن همراه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج  با اشاره به زمان معرفی رگیزدگان این جشنواره گفت: به فضل الهی و پس برچیده شدن بساط این بیماری از کشور، آثار رسیده بررسی و داوری خواهد شد و در اختتامیه‌ای باشکوه، برگزیدگان «جشنواره خدمت» معرفی خواهند شد.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی تهران، بزرگراه بسیج، جنب سازمان بسیج دبیرخانه جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور ارسال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول