اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

هشدار نسبت به ورود سامانه بارشی به بوشهر/ احتمال سیلاب و خسارت به مزارع

مدیرکل هواشناسی بوشهر گفت: رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای برای استان پیش‌بینی می‌شود.

هشدار نسبت به ورود سامانه بارشی به بوشهر/ احتمال سیلاب و خسارت به مزارع

 به گزارش خبرگزاری فارس بوشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به استان بوشهر، اظهار داشت: با توجه به  تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی جدید از اواخر روز شنبه تا اواسط روز دوشنبه بارندگی‌ها در استان بوشهر تشدید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نسبت به وقوع صاعقه، آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی هشدار داد و عنوان کرد:  احتمال بروز خسارات در مزارع و باغات کشاورزی وجود دارد.

وی اضافه کرد: رگبار و رعدوبرق گاهی شدید، بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی وزش تندبادهای لحظه‌ای و وقوع صاعقه و آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه فصلی، بروز خسارات احتمالی در مزارع و باغات کشاورزی از مخاطره‌های این سامانه است.

شکوهی‌پور یادآور شد: توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری اتخاذ شود.

مدیرکل هواشناسی بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش‌های رگباری در روز یکشنبه، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی انجام شود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول