اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بارش موثری در بهار نداریم/ کمبود بارش‌ها جبران نخواهد شد

معاون توسعه و پشتیبانی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از امروز روند افزایش دما را خواهیم داشت، گفت: عصر امروز هوا ابری خواهد شد و فردا بارش پراکنده در منطقه کوهرنگ خواهیم داشت.

بارش موثری در بهار نداریم/ کمبود بارش‌ها جبران نخواهد شد

مهرداد قطره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه از امروز روند افزایش دما را خواهیم داشت و طی چند روز آینده خطر سرمازدگی برای باغات وجود ندارد، گفت: عصر امروز هوا ابری خواهد شد و فردا بارش پراکنده در منطقه کوهرنگ خواهیم داشت.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دما در صبح امروز در شهرکرد و بلداجی  به ۴ درجه زیر صفر رسید، افزود: بن، فرخشهر و بروجن منفی 2 درجه، لردگان و فارسان هم ۱ درجه زیر صفر بود.

بارش‌های روزهای اخیر تأثیر چندانی در کمبود بارندگی استان ندارد

وی با بیان اینکه بارش‌های روزهای اخیر تأثیر چندانی در کمبود بارندگی استان ندارد و ما همچنان نسبت به سال گذشته و همچنین نسبت به میانگین بلندمدت کمبود بارش داریم و تاکنون حتی به خط نرمال نیز نرسیده‌ایم، اضافه کرد: برای صبح فردا در ارتفاعات کوهرنگ در به میزان 3 تا 4 میلی‌متر بارش باران خواهیم داشت.

قطره با بیان اینکه دیگر بارش موثر چندانی نخواهیم داشت که بتواند کمبود بارندگی را در چهارمحال و بختیاری جبران کند، اضافه کرد: اواخر هفته آینده 23 و 24 فروردین‌ماه، 5 و 6 اردیبهشت‌ماه آخرین بارش‌های قابل توجه برای استان خواهد بود.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میانگین بارش استان از ابتدای مهرماه سال 98 تاکنون 441 میلی‌متر بوده است، عنوان کرد: در صورتی که میانگین بارش از ابتدای مهرماه 97 تا 13 فروردین 98، 735 میلی‌متر بود و این کاهش 40 درصدی بارندگی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون میانگین بلند مدت بارش در چهارمحال و بختیاری 492 میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش بارندگی داریم، گفت: همچنین در کوهرنگ از اول مهرماه تا صبح امروز 981 میلی‌متر بارش ثبت شده است که این میزان در سال گذشته یک هزار و 920 میلی‌متر بوده است.

قطره با اشاره به کاهش 50 درصدی بارش در کوهرنگ، افزود: در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری نیز تاکنون 214 میلی‌متر بارش ثبت شده است که سال گذشته این میزان 333 میلی‌متر بود، اظهار داشت: کمبود بارش به‌خصوص در مناطق غربی بسیار اثرگذار بر روی استان است با توجه به اینکه دیگر بارش چندانی هم نخواهیم داشت.

چهارمحال و بختیاری رتبه نخست خشکسالی را در کشور داراست

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری همچنان با کمبود بارش روبه‌رو است و در میان استان‌های کشور رتبه نخست خشکسالی را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول