اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افزایش 10 درصدی مصرف آب شهر کرمان در فروردین ماه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: میزان مصرف آب شرب شهر کرمان در اسفند ماه 12 درصد و در 10 روز اول فروردین ماه 10.4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

افزایش 10 درصدی مصرف آب شهر کرمان در فروردین ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طاهری در نشست بررسی وضعیت مصرف و  تامین آب استان کرمان در تابستان ۹۹ اظهار داشت: میزان مصرف آب شرب شهر کرمان در اسفند ماه 12 درصد و در 10 روز اول فروردین ماه 10.4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان افزود: این میزان مصرف در دوره 15 اردیبهشت تا 15 شهریور ماه که پیک مصرف است نیز افزایش می‌یابد و احتمالا با کسری یک‌هزار و 300 لیتر بر ثانیه‌ای آب مواجه خواهیم بود.

وی گزارشی درباره شهر کرمان و زرند که با بیشترین چالش آب شرب مواجه هستند، ارائه داد و بیان کرد: شهر کرمان یک‌هزار لیتر بر ثانیه کسری آب دارد و چاه‌ها هر سال 10 درصد کاهش دِبی دارند.

طاهری افزود: چاه‌های منطقه آبی حسین‌آباد و جوپار هم که بخش عمده آب شرب کرمان را تامین می‌کرده‌اند به شدت دچار کاهش عمق آب شده‌اند و آبدهی میانگین این چاه ها 20 لیتر و با عمر مفید سه تا 5 سال است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان گفت: نیازمند صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف بهینه هستیم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا، مصرف آب را افزایش داده است، خاطرنشان کرد: شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون از اصول پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس است اما این کار را باید با حداقل مصرف آب انجام دهیم.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول