اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بیات: تولید ماسک های اهدایی به مردم ادامه دارد/یک عده کاسبی ماسک غیراستاندارد راه انداخته اند

مصطفی بیات کارگردان تئاتر عنوان کرد: روند تهیه و تولید ماسک را در سال جدید نیز در منازل ادامه دادیم که در صورت فراهم شدن یک مکان دو مرتبه به تهران خواهیم آمد.

بیات: تولید ماسک های اهدایی به مردم ادامه دارد/یک عده کاسبی ماسک غیراستاندارد راه انداخته اند

مصطفی بیات کارگردان تئاتر و هنرمند که پیش از آغاز سال  99 فعالیت تهیه و تولید ماسک برای مردم ، بیمارستان ها و مراکز مختلف را در منازلشان و سپس در تماشاخانه سرو آغاز کردند، در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: ما کماکان مشغول تهیه و تولید ماسک به همراه تعدادی از دوستان هستیم منتها به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و امنیتی دیگر در تماشاخانه سرو نیستیم و در منازل کار میکنیم. 

وی در ادامه افزود: الان تقریبا روزی صد تولید در شهرقدس داریم چون از تماشاخانه بیرون آمدیم تولیدمان کم شد و چرخ ها و وسایلامان کنار هم نیست و در چند منزل کارهای متفاوت انجام میدهیم مثلا در یک خانه راسته دوزی میکنیم و در یک منزل دیگر کش وصل میکنیم و این روند تولید ما را کاهش داد.

بیات با بیان اینکه به دنبال این بودیند که در تهران یک مکانی را دو مرتبه فراهم کنند چون بیشتر افرادی که برای کمک آمدند در تهران اند، گفت: الان حدود هفت نفر با من همراهی میکنند که از این تعداد، دو نفر پیک هستند و ماسک ها را به مردم تحویل می دهند.

 

این کارگردان تئاتر اظهار داشت: کمک مالی نقدی زیاد نبود من یک بار هم مجدد فراخوان زدم که اگر کسی می تواند کمک کند ، اطلاع رسانی خرید پارچه و دیگر اقلام کنند نمیخواهم کسی فکر کند ما پول دریافت میکنیم و حالا چه اتفاقی بعدش می افتد. ما گفتیم حتی اگر کسی می تواند پارچه به ما بدهد در تهران هم یکی از دوستان آدرس پارچه فروشی داد و پولش را حساب کرد و ما هم دو توپ پارچه گرفتیم. کسانی هم که کمک مالی میکنند سعی میکنیم مدارکش را نشان دهیم تا خدایی نکرده مشکلی در کار نماند.

وی با بیان اینکه اولویتشان برای ارسال ماسک به بیمارستان ها و درمانگاه ها است، گفت: الان خیلی از تقاضاها  مانده است با یکی از دوستان معاونت سینمایی و هنری صحبت کردم و درخواست کردم که لابی مجموعه تئاتر محراب را به ما بدهند آنجا فضای باز و پرنوری دارد حتی به چند تماشاخانه هم سر زدیم که خواستند کمک کنند ولی چون سالن ها تاریک و حالت بلک باکس داشت نمی توانستیم آنجا کار کنیم. حال اگر تا پایان کرونا جایی هماهنگ شود ما هم هستیم و دوباره جمع می شویم وگرنه در همین منازل  کارمان را ادامه می دهیم.

وی درباره شرایط ماسک ها گفت: ماسک ها باید شرایط ویژه ای استاندارد داشته باشند که نفس کشیدن در انها سخت است، یک عده این وسط آمدند کاسبی کنند و از دستگاه و پارچه هایی که در انبارشان مانده بودند تولید کردند که استاندارد هم نیستند. ما با پارچه ماسک فیلتردار تولید کردیم ، پارچه  دو لایه سفید و کرم دارد که هر کدام را اصولا تا بیست بار می توان استفاده کرد چون پارچه پرز می دهد و برای ریه مناسب نیست.

 

بیات گفت: در صورتی که افرادی برای تهیه ماسک دچار مشکل شدند یا پارچه فروشان و خیران برای کمک به روند تهیه ماسک با شماره09213738393 تماس حاصل کنند.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول