اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آسیب به ۷ مدرسه «قطور» در زلزله چهارم اسفند/۱۲۵۹ کلاس درس استان نیازمند استانداردسازی است

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۷ مدرسه در زلزله قطور آسیب دیده‌اند، گفت: ۲ باب از این مدارس نیازمند تخریب و نوسازی و پنج مدرسه دیگر نیازمند تعمیرات اساسی هستند.

آسیب به ۷ مدرسه «قطور» در زلزله چهارم اسفند/۱۲۵۹ کلاس درس استان نیازمند استانداردسازی است

علی مناف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: در زلزله اسفند ماه سال گذشته بخش قطور ۳مدرسه آسیب جدی دیدند که نیازمند تخریب و بازسازی بودند و ۵ مدرسه هم نیاز به تعمیرات اساسی داشتند که ابتدا در ۲ مدرسه که امکان جابجایی دانش‌آموزان مقدور بود، این جابجایی صورت گرفت و در مدرسه دیگر با استقرار چندین کانکس محل موقت دانش آموزان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: پس از این، اقدامات لازم جهت تعمیر ۵ مدرسه آسیب‌دیده صورت گرفت که هم اکنون در حال اتمام عملیات مقاوم‌سازی هستند.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در خصوص سه مدرسه تخریبی، عملیات مقدمات بازسازی آن‌ها شروع شده که پیش‌بینی می‌شود مهر ماه سال جاری آماده بهره‌برداری شوند.

مناف‌زاده در خصوص عملکرد اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی در سال ۹۸، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ در راستای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی ۱۷۰ فضا با ۵۹۹ کلاس درس که دارای علمک گاز بودند که استانداردسازی در آنها انجام شد و همچنین ۱۶۵ فضا با ۵۲۶ کلاس درس که فاقد علمک گاز بودند عملیات استانداردسازی اجرا شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۸ فضا با یک هزار و ۲۵۹ باب کلاس درس نیازمند استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی هستند و تلاش می‌کنیم با توجه به تعهدی که داده‌ایم با یاری خدا تا پایان اردیبهشت‌ ماه سال جاری عملیات استانداردسازی آنها را به اتمام برسانیم و جشن برچیدن بخاری‌های نفتی را برگزار کنیم.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی در خصوص واحد مشارکت‌های مردمی اعلام کرد: سال گذشته ۸۷میلیارد تومان تعهد خیری داشتیم که حدود ۸۰درصد آن تا محقق شده است.

وی افزود: برنامه‌هایی که در سال جدید در دستور کار داریم مطابق سیاست‌های سازمان مرکزی با تقویت هرچه بیشتر واحد مشارکت‌های مردمی جهت تسهیل در امورات خیرین مدرسه ساز و جلب رضایت آنان اقدام کنیم.

مناف‌زاده ادامه داد:  ۵ مدرسه با ۱۱کلاس درس خشتی و گلی داشتیم که به اتمام رسیده است و ۱۸مدرسه با ۴۶کلاس درس دیوار بلوکی داریم.

وی گفت: ۷۰مدرسه با ۲۰۳ کلاس درس دیوار سنگی و ۲۳۱مدرسه با یک هزار و ۲۵۷ کلاس درس سقف چوبی داریم که بخش اعظمی از این مدارس زیر ۶کلاسه هستند و قابلیت صنعتی سازی دارند.

مناف زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۳پروژه با ۴۹۰ کلاس درس  به همراه ۵ باب سالن ورزشی احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است که در سطح استان ۴۲۷ مدرسه با ۲ هزار و ۴۲۴ کلاس درس در حال اجرا داریم که پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری ۷۴۵ کلاس درس به همراه جایگزینی  ۳۰۰کلاس درس کانکسی، بیش از  یک هزار کلاس درس را اتمام و تحویل آموزش و پرورش دهیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول