اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شرایط گلستان عادی نیست/ بستری 93 کرونایی در «آی سی یو»

استاندار گلستان گفت: شرایط استان گلستان در موضوع کرونا عادی نیست و اگر مراقبت نکنیم پیگ شیوع دوباره باز خواهد گشت.

شرایط گلستان عادی نیست/ بستری 93 کرونایی در «آی سی یو»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس عصر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد خودروهای دارای پلاک‌های شهرهای استان در داخل استان از 20 فروردین به بعد آزاد اما ممنوعیت ورود خودروهای پلاک غیر از استان گلستان همچنان ممنوع خواهد بود.

وی در خصوص ایام نیمه شعبان تاکید کرد: برگزاری هرگونه ایستگاه صلواتی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و در نیمه شعبان نیز سپاه استان اقدام به برگزاری مراسم نورافشانی در یگان‌های تحت نظارت خود خواهد کرد و هیچگونه مراسم عمومی و تجمعی برگزار نخواهد شد.

استاندار گلستان در پاسخ به درخواست یکی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره لزوم توسعه تجهیزات درمانی و زیرساخت‌های استان خاطرنشان کرد: بدون شک سطح نیازهای سخت‌افزاری سیتم بهداشت و درمان استان با سطح کشوری فاصله داشته و نیاز به توسعه دارد که در این راستا عظم ملی نیاز است.

حق‌شناس با اشاره به فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی و اقدامات کاشت برخی دیگر از محصولات، گفت: جهاد کشاورزی استان گلستان موظف است پروتکل بهداشتی لازم را برای کشاورزان اطلاع‌رسانی و اجرایی کند.

وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به سرعت اصناف کم ریسک و پر ریسک را مشخص کرده و ابلاغ کند تا پس از 23 فروردین ماه روند فعالیت اصناف کم ریسک به حالت عادی برگردد.

استاندار گلستان تصریح کرد: تا پایان فروردین ماه مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل خواهد بود و مقاطع دانشگاهی ارشد و دکتری از ابتدای اردیبهشت ماه به روال عادی باز خواهد گشت.

حق‌شناس متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی گلستان دو بیمارستان در گرگان و گنبدکاووس را پاکسازی کرده تا روند درمان سایر بیماران غیر از کرونا در این دو بیمارستان پیگیری شود.

وی اضافه کرد: با وجود آنکه وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گلستان از روزهای پیک بیماری یعنی 17 اسفندماه فاصله گرفته و شرایط بهتری را دارد اما هیچ تضمینی برای بوجود نیامدن پیک دوم وجود ندارد.

استاندار گلستان بیان کرد: در صورتی که این روند پیشگیری و مراقبت را رها کنیم به طور قطع دوباره به دوران پیک شیوع بیماری باز خواهیم گشت.

حق‌شناس تاکید کرد: شرایط گلستان در این حوزه عادی نیست و همچنان باید روند مسدود سازی و تعطیلی بیش از 300 تفرجگاه و مناطق پارک‌ها و اماکن گردشگری استان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 93 بیمار کرونا در بخش «آی سی یو» بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: شرایط گلستان عادی نیست و باید با مراقبت بیشتر اجازه ندهیم دوباره پیک شیوع بیماری در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول