اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مورد مشکوک به کرونا در مراکز بهزیستی زنجان گزارش نشده است/ نگهداری یک هزار و 100 نفر در مراکز بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان آموزش را از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی استان در مدت شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: بهزیستی36 دستورالعمل ابلاغی را در مدت زمان شیوع ویروس کرونا عملیاتی کرده است که با یاری خداوند از حدود یک هزار و 100 نفری که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند تا کنون هیچ مورد مشکوک گزارش نشده است.

مورد مشکوک به کرونا در مراکز بهزیستی زنجان گزارش نشده است/ نگهداری یک هزار و 100 نفر در مراکز بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد محمدی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا بهزیستی فعالیت‌های متعددی را انجام داده است، اظهار کرد: این سازمان در حد توان از 28 هزار نفر و 21 هزار معلول جامعه هدف خود که اغلب هم از اقشار کم‌تر برخوردار هستند، حمایت‌هایی را انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تعطیلی مهدهای کودک، مراکز روزانه، کلینیک‌های مددکاری و دیگر دیگر مراکزی که زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند را از اقدامات اولیه بهزیستی اعلام کرد.

وی آموزش را از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی استان در مدت شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: بهزیستی 36 دستورالعمل ابلاغی را در مدت زمان شیوع ویروس کرونا که شامل قرنطینه کردن مراکز و عدم پذیرش افراد جدید و ایجاد قرنطینه برای افراد مشکوک بود را عملیاتی کرده است که با یاری خداوند از حدود یک هزار و 100 نفری که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند تا کنون هیچ مورد مشکوک گزارش نشده است.

محمدی تاکید کرد: در این راستا مبالغی هم به حساب جامعه هدف برای تهیه لوازم بهداشتی واریز شد که واریز 5 میلیون و 700 هزار تومان به حساب کمپ‌های فعال از جمله این کمک‌ها بود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر که هر سال انجام می‌شود امسال لغو شد، تصریح کرد: ضدعفونی همه روز در مراکز زیر نظر سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

وی افزود:علاوه بر سایر کمک‌های انجام شده، مبلغ  250 هزار تومان هم به حساب معلولان به نسبت شدید و ضایعات نخاعی هم واریز شد تا بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز این ایام هم تهیه شود.

محمدی به وجود نشانی محل زندگی 178 کودک کار فعال در استان اشاره کرد و گفت: بسته‌های بهداشتی هم تهیه و در اختیار این کودکان قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به فعالیت تلفن 1480 اشاره و تاکید کرد: ساعات کار و ظرفیت کارکنان این مرکز مشاوره در این ایام  افزایش یافت و یک هزار و 500 تماس با این خط تلفن برقرار شده است که بخشی از آن مربوط به کرونا بوده است.

وی از راه‌اندازی مرکزی برای کاهش مشکلات روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا با هدف غربالگری سیستماتیک خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز یک برنامه کشوری بوده است.

محمدی تاکید کرد: خیران طی این مدت 250 میلیون تومان برای تهیه اقلام بهداشتی کمک کرده‌اند.

همچنین مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح وظایف سازمان بهزیستی در حوزه حمایت از اقشار کم توان افزود: این سازمان از زمان شیوع بیماری کرونا هم همراهی خوبی با دانشگاه داشته است.

اسماعیل رحمانی آمار تجمیعی بیماران مشکوک به بیماری کووید 19 را یک هزار و 924 مورد اعلام کرد و افزود: 670 مورد از این آمار مثبت آزمایشگاهی بوده‌اند که 16 نفر از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

وی آمار بیماران مثبت قطعی مبتلا به کووید 19 ترخیص شده از مراکز درمانی را 464 نفر اعلام کرد و افزود: این مراکز در حال حاضر 320 بیمار بستری دارند.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد فوت یکی از کارکنان بیمارستان آیت‌الله موسوی گفت: نتیجه آزمایش این فوتی هنوز آماده نشده و همکاران در تلاش هستند هر چه زودتر نتیجه آزمایش این مورد را اعلام کنند تا مشخص شود که این فرد مبتلا به کووید 19 بوده است یا به دلیل دیگری فوت کرده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول