اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

معتمدی: دانشگاه امیرکبیر شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری تا قبل از فروکشی همه‌گیری کرونا را ندارد

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: تابع قوانین و مقررات بالادستی هستیم اما نظر دانشگاه بر این است که تا خطر ویروس کرونا به طور کامل برطرف نشده دانشگاه را به هیچ وجه به صورت حضوری فعال نکنیم.

معتمدی: دانشگاه امیرکبیر شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری تا قبل از فروکشی همه‌گیری کرونا را ندارد

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره برگزاری کلاس‌های حضوری این دانشگاه از اول اردبیهشت ماه براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: دانشگاه امیرکبیر شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری دانشجویان در صورتی که همه گیری ویروس کرونا فروکش نکرده باشد را ندارد، اگر ویروس کرونا فروکش کرده باشد کلاس‌ها برگزار می‌شود اما اگر فروکش نکرده باشد و حتی مختصری از این بیماری باقی مانده باشد قطعا نمی‌توانیم دانشگاه را به صورت  حضور فعال کنیم. 

دانشگاه‌ها در شرایط فعلی و با وجود ویروس کرونا مانند بمب‌ هستند

وی افزود: جایی به حساسیت دانشگاه‌ها وجود ندارد به طوری که مانند یک بمب است و خوابگاه‌ها بسیار فشرده هستند و حدود چند هزار نفر از سراسر کشور می‌آیند و می‌توانند ناقل این ویروس باشند. 

رئیس دانشگاه امیرکبیر در ادامه گفت: روزانه حدود ۶ هزار غذا در سلف‌ها سرو می‌شود به طوری که حدود ۴.۵ میلیون دانشجو در فضاهای بسته جمع می‌شوند و این تجمعات زیاد باعث می‌شود که زحمات کل کشور در این مدت از بین برود و فکر نمی‌کنم نظر شورا و وزارت بهداشت هم جز این باشد که اگر مشکل برطرف نشده باشد دانشگاه‌ها رسماً آغاز به کار کنند.  

در حال حاضر دانشگاه فعال است

معتمدی یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه فعال است و آنچه که مدنظر دولت است و رئیس‌جمهور تاکید داشت ما در آیین‌نامه‌ها، آیین‌نامه مفصلی برای حذف مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دادیم و فعالیت دانشگاه را متوقف نکردیم و نخواهیم کرد. 

وی ادامه داد: کارهای آموزشی، تحقیقاتی و پروژه‌های صنعتی به قوت خود باقی است و به خوبی انجام شده و دانشگاه فعال است و تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد کارمندان و اساتید حضور پیدا نکنند و فقط مدیریت و کارشناسان در دانشگاه حاضر شوند. خوشبختانه فعالیت‌‌های آموزشی برقراست و برای پروژه‌های تحقیقاتی تمهیداتی اتخاذ شده که بخشی به صورت حضوری و بخش دیگر به صورت غیرحضوری انجام شود. 

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و برخی از دروس که پروژه دارند نمی‌توانند به صورت مجازی فعالیت داشته باشند بنابراین حتما بخشی از ترم را طولانی‌تر خواهیم کرد و در نظر داریم حدود ۵۰ درصد تعطیلات تابستان را تشکیل ترم داشته باشیم.

معتمدی گفت: در عین حال اگر بخشنامه‌ای غیر این موارد داده شود و تاکید بر این باشد که اقدام دیگری انجام بدهیم ما تابع قوانین و مقررات بالادستی هستیم و نظر دانشگاه بر این است که تا این خطر به طور کامل برطرف نشده دانشگاه را به هیچ وجه به صورت حضوری فعال نکنیم چرا که در حال حاضر برگزاری کلاس‌های مجازی خوب است.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول