اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ثبت‌نام بیش از 6 هزار و 400 متقاضی بیمه بیکاری در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از ثبت‌نام بیش از 6 هزار و 400 نفر در سامانه بیمه بیکاری خبر داد.

ثبت‌نام بیش از 6 هزار و 400 متقاضی بیمه بیکاری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی اظهار کرد: براساس مصوبه دولت مقرر شده است مبلغ 5 هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری تخصیص داده شود تا افرادی که به صورت غیرارادی شغل خود را از دست داده‌اند و مشمول قانون کار و قانون بیمه بیکاری بتوانند از این تسهیلات در قالب بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: شیوه‌نامه اجرایی جدیدی برای تحت پوشش قراردادن کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که قانون بیمه بیکاری نیز شامل حالشان می‌شود و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار غیرارادی شناخته شده‌اند، تدوین شده است.

مازندرانی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری ارباب رجوع سامانه‌ای به نشانی bimebikari.mcls.gov.ir طراحی شده است تا افراد بتوانند با مراجعه به این سامانه، با وارد کردن اطلاعات شغلی و شخصی خود نسبت به تکمیل درخواست خود اقدام کنند.

* 6 هزار و 400 نفر در گلستان متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: از زمان آغاز ثبت‌نام در سامانه بیمه بیکاری تاکنون، 6 هزار و 400 نفر در استان متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند که فهرست آنان برای صحت‌سنجی به سازمان تامین اجتماعی ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای افرادی که براساس ضوابط قانونی حائز شرایط شده‌اند پیامکی مبنی بر ورود مجدد به سامانه و درج نام و کد شعبه تامین اجتماعی مربوطه و همچنین حساب بانکی فرد ارسال می شود.

مازندرانی تاکید کرد: براساس شیوه‌نامه، ۱۰ گروه فعالیت و زیربخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متاثر از ویروس کرونا بوده‌اند و به صورت غیرمترقبه کسب و کار آنها دچار آسیب شده و کارگران این فعالیت‌ها نیز مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند می‌توانند برای مدت سه ماه (اسفند ماه ۱۳۹۸ لغایت اردیبهشت ۱۳۹۹) از مزایای بیمه بیکاری طبق ضوابط قانونی بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین برای سایر بنگاه‌هایی که جزو ۱۰ گروه شغلی مذکور نبوده اما به دلیل اثرات ناشی از این ویروس ناچار به کاهش فعالیت و تعدیل بخشی از نیروی کار خود شده‌اند نیز با تشخیص مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی بیان کرد: سایر بیمه‌شدگان از جمله بیمه‌های خاص، مشاغل آزاد، خویش فرمایی، بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان رانندگان حمل و نقل شهری و ... که از شمول قوانین ذکر شده مستثنی شده‌اند را شامل نمی‌شود.

افراد دارای شرایط استفاده از مقرری بیمه بیکاری باید سه شرط مشمول قانون کار، مشمول تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری را دارا باشند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول