اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حمایت از کارگران گلستان در روزهای کرونایی/ واحدهای تعطیل مشمول بیمه بیکاری می‌شوند

مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از حمایت کارگران واحدهای تولیدی که بر اثر کووید 19 دچار بیماری شدند خبر داد.

حمایت از کارگران گلستان در روزهای کرونایی/ واحدهای تعطیل مشمول بیمه بیکاری می‌شوند

محمد رهبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: کارگرانی که به دلیل بیماری کووید 19 مبتلا به این ویروس شدند با تائید پزشک معتمد می‌توانند نسبت به دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری از سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند.

وی دریافت دستمزد ناشی از بیماری کرونا برای کارگران را منوط به طی شدن فرآیندهای اداری دانست و تصریح کرد: آن دسته از بنگاه‌های تولیدی که بر اثر ویروس کرونا تعطیل شدند طبق قوانین کار مورد حمایت قرار می‌گیرند این افراد با مراجعه به ادارات کار شهرستان‌ها و براساس تشخیص کارشناسان مربوطه می‌توانند مشمول قانون بیمه بیکاری شوند.

مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان توجه به سلامت کارگران را بااهمیت خواند و افزود: کارگرانی که مبتلا به کرونا شدند از مرخصی استعلاجی نیز استفاده کنند و تا زمانی که سلامت کامل خود را به دست آورند از حمایت‌های بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

رهبری؛ تعطیلی واحد تولیدی بر اثر شیوع کرونا را مشمول دریافت بیمه بیکاری دانست و گفت: این واحدها بر اساس ماده ۱۵ قانون کار و تبصره دو ماده دو قانون بیکاری می‌توانند نسبت به دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

انتهای پیام/83001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول