اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

استقبال کم‌نظیر از نسخه تازه «فارس من»/ سؤالات متداول مردم بعد از رونمایی چه بود؟

کم‌تر از 24 ساعت بعد از رونمایی نسخه تازه «فارس من» ده‌ها خبر و ویدئو به دست ما رسید. این گزارش درباره استقبال کم‌نظیر مردم و پاسخ به برخی سؤالات متداول است.

استقبال کم‌نظیر از نسخه تازه «فارس من»/ سؤالات متداول مردم بعد از رونمایی چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس؛ یک استقبال کم‌نظیر! کمتر از ۲۴ ساعت بعد از رونمایی از نسخه تازه «فارس من»، ده‌ها کمپین، خبر و ویدئوی جدید به‌دست ما رسید. نسخه‌ای که علاوه بر ظاهر نو، امکان مداخله مخاطبان را در تولید انواع محتوا، از خبر و تحلیل گرفته تا فیلم و عکس فراهم کرد. باور کنید این حد از استقبال آن هم همان روز اول برای ما قابل تصور نبود. اما چه اتفاقی افتاد؟ کمپین‌های ثبت‌شده اغلب چگونه بود؟

 

رونمایی از نسخه تازه «فارس من»؛ چه چیزهایی جدید است؟

از روز گذشته نسخه تازه شروع به کار کرد. همکاران من در گروه فنی خبرگزاری در تمام یک‌سال گذشته کوشیدند نرم‌افزار سامانه را تا آن‌جا که ممکن است به نظرات و سلیقه‌های شما نزدیک کنند. بعلاوه امکانات فراوان و متنوعی هم برای کاربران در نظر گرفته شد. البته که روشن است آن‌چه از دیروز در دسترس شما قرار گرفت، خالی از اشکال نیست. حتماً اطمینان داشته باشید مشکلات مختصری که در استفاده از سامانه وجود دارد، به‌زودی مرتفع خواهد شد.

علاوه بر مطالبه، حالا مخاطبان می‌توانند اخبار، تصاویر و ویدئوهای خبری را هم ارسال کنند. یعنی «فارس من» حالا پذیرای انواع مختلفی از کمپین‌های شما است. بعضی از آن‌ها مثل سابق مطالبه برای حل یک مشکل یا انتقاد و پیشنهاد از یک روند است. بعضی دیگر تنها یک «خبر» یا تحلیلی است که دوست دارید به نام خودتان در فارس منتشر شود. بعضی هم ویدئوها و تصاویر خبری است.

 

اخبار و تصاویر ارسالی شما بعد از صحت‌سنجی برای بازدید عموم منتشر می‌شود. تنها خط قرمز ما در انتشار محتوای دریافتی، شئونات اخلاقی و قوانین جاریه است. بنابراین ملاحظات معمول خبری یا سلیقه‌های مختلف سیاسی مانع از انتشار هیچ کمپینی نخواهد شد. البته که ضریب و جایگاه هر کمپین مستقیماً به تعداد حامیان و امضاهایی که جمع کرده، بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره حدنصاب انتشار کمپین‌های مختلف، این گزارش را بخوانید.

 

چطوری پیش رفت؟ استقبال مردم چگونه بود؟

عالی! تواتر کمپین‌های ارسالی مخاطبان خستگی را از تن همه رفع کرد. ده‌ها خبر، تصویر و ویدئوی جدید همان ساعت‌های اول رسید. راستش را بخواهید کمی غافل‌گیر هم شدیم! صحت‌سنجی و انتشار این همه خبر البته که زمان‌بَر است. همین‌جا باید از همه سردبیران گرامی بابت مشکلات پیش‌آمده یا تأخیر احتمالی در روند ثبت و انتشار مطالب عذرخواهی کرد. هم‌چنین در جدول زیر آمار محتوای واصله در ۲۴ساعت گذشته را ملاحظه می‌کنید:

نوع کمپین تعداد ثبت‌شده در ۲۴ ساعت گذشته
مطالبه ۸۹
تحلیل و خبر ۱۲۱
ویدئوهای خبری ۱۲۴
تصاویر خبری ۱۸۵

قدردان همین حمایت‌ها هستیم؛ اطمینان داشته باشید بعد از صحت‌سنجی تمام مطالب ارسالی منتشر خواهد شد.

 

پاسخ به برخی سؤالات متداول

نسخه جدید «فارس من» تازه چند ساعت است که رونمایی شده است. البته که برخی مشکلات نرم‌افزاری یا زیربنایی ممکن است وجود داشته باشد. به شما اطمینان می‌دهم همکاران گروه فنی شبانه‌روز برای رفع مشکلات و بهینه کردن کُدها در تلاشند. غیر از این‌ها برخی مخاطبان سؤالات و ابهامات دیگری هم دارند. این‌جا پاسخ بعضی از پُرنوسان‌ترین آن‌ها که ذیل خبر رونمایی تکرار شده بود، آمده است:

 

اول| جانمایی اخبار ارسالی هم با مردم است؟ بله البته؛ تمام خبرهای ارسالی اعم از متن یا تصویر مستقیماً به رأی مردم گذاشته می‌شود. مثلاً یک «خبر» اگر ۵۰۰ امضا جمع کند، در زیرگروه تخصصی مرتبط در خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد. اگر ۱۰هزار امضا جمع کند، به صفحه اصلی منتقل می‌شود و اگر این حمایت‌ها به ۵۰ هزار نفر برسد، تیتر یک خبرگزاری خواهد شد. اطلاعات بیشتر را در جدول زیر و در این گزارش بخوانید.

 

دوم| آیا بخشی برای افشاگری مستند یا «سوت‌زنی» هم وجود دارد؟ این امکان آیا هزینه‌ای برای فرد افشاگر به‌دنبال خواهد داشت؟ البته که هست؛ نه حالا در نسخه قبلی خبرگزاری هم مخاطبان بسیاری، اخبار افشاگرانه را درباره رانت و فسادهای احتمالی همراه با اسناد برای ما ارسال می‌کردند. برخی از این کمپین‌ها بعضاً به‌صورت عمومی هم منتشر نشده و مستقیماً برای مراجع ذی‌صلاح نظارتی ارسال خواهد شد. ضمنا مسئولیت کلیه مطالب منتشر شده به عهده خبرگزاری فارس است.

سوم| تحلیل درباره موضوعات مختلف چطور؟ یعنی خبری نباشد؟ بله ممکن است؛ برای این منظور گزینه «ارسال خبر یا تحلیل» را انتخاب کنید. تحلیل موردنظر شما چنانچه اتهام یا ادعای غیر مستندی نداشته باشد به نام شما منتشر خواهد شد. طبعاً برای آن‌که ضریب خبری بیشتری پیدا کند، نیاز به حمایت و امضاهای بیشتر مردم هم دارد.

 

چهارم| این که همان «فارس من» است! چه اتفاق جدیدی افتاده؟ البته که «فارس من» ساز و کار تعاملی شدن فارس بود. برای نقش دادن به مخاطبان در تولید محتوای خبرگزاری و برای نزدیک کردن هرچه بیشتر خروجی‌های مختلف به سلایق شما! ظاهر تازه و امکانات متنوع جدید از جمله امکان ارسال خبر و ویدئو هم اتفاق تازه‌ای است که افتاده. در واقع در ساز و کار جدید همه فعالیتهایی که برای یک خبرگزاری متصور است تعاملی شده و مخاطبان می توانند حتی مطالب منتشر شده خود را نیز چیدمان کنند. البته برای سهولت، تلاش شده حتی المقدور بسیاری از فرآیندها و درگاههای ورودی مشابه طراحی شود.

 

پنجم| مسؤلیت خبرهای ارسالی چطور؟ آیا امضای بیشتر به معنای موثق بودن یک خبر است؟ البته که ویدئوها و خبرهای ارسالی از جانب مخاطبان قبل از انتشار، «صحت‌سنجی» می‌شوند. برای همین روشن است که امضاهای بیشتر به‌معنای صحت و سقم یک خبر نیست. و البته این‌که خبرها و ویدئوهای منتشره با سلیقه مخاطبان بوده و لزوماً منعکس‌کننده‌ی سیاست‌های فارس نیست.

 

در روزهای آینده حتماً مطالب و ویدئوهای آموزشی بیشتری برای آشنایی شما با قابلیت‌های تازه سامانه منتشر خواهد شد. «فارس من» همیشه در اختیار شما است؛ مطالبات، خبرها و تصاویر خود را در پربیننده‌ترین خبرگزاری کشور به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید؛ شما سردبیر فارس هستید!

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول