اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نخست‌وزیر ژاپن «وضعیت اضطرار ملی» اعلام کرد

دولت ژاپن به دلیل افزایش همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

نخست‌وزیر ژاپن «وضعیت اضطرار ملی» اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن امروز (سه‌شنبه) در جریان جلسه کابینه، برای هفت استان این کشور از جمله توکیو وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «کیودو»، وضعیت اضطرار ملی در هفت استان ژاپن به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» اعلام شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

با دستور آبه برای اعلام وضعیت اضطرار ملی، مسئولان استان‌های مذکور می‌توانند گام‌های پیشگیرانه محکم‌تری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ کنند که شامل اعمال قرنطینه اجباری و تعطیلی مدارس یا مشاغل می‌شود.

آبه قرار است امروز ساعت ۷ عصر به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) با حضور در کنفرانس مطبوعاتی، جزئیات این وضعیت اضطرار ملی را برای مردم این کشور شرح دهد.

به نوشته کیودو، وضعیت اضطرار ملی که برای اولین بار است در ژاپن اعلام می‌شود، اما محدودیت‌های سفت‌وسختی مشابه آنچه در چین یا فرانسه برقرار شده را در این کشور اعمال نمی‌کند.

نخست‌وزیر ژاپن پیش از جلسه کارگروه مبارزه با کرونا، در جلسه پارلمان این کشور گفته بود: «من تصمیم گرفتم وضعیت اضطرار ملی اعلام کنم زیرا ما به نقطه ای رسیده‌ایم که شیوع بیماری در سراسر کشور سریع و گسترده شده و خطر اثر گذاری جدی بر جان مردم و اقتصاد [کشور] را دارد».

تصمیم دولت ژاپن برای اعلام وضعیت اضطرار ملی در این کشور به دلیل گسترش شیوع ویروس کووید۱۹ همچنین باعث شد مردم با نگرانی به فروشگاه‌ها هجوم آورده و به اصطلاح خریدهای هیجانی انجام دهند.

خبرگزاری «رویترز» روز گذشته نیز به نقل از مسئولان درمانی ژاپنی گزارش داده بود به دلیل افزایش مبتلایان ویروس کرونا در شهر توکیو و کمبود تخت‌های بیمارستانی، نظام سلامت پایتخت این کشور در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول