اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کرونا و بحران کمک‌های پزشکی میان ترکیه و رژیم صهیونیستی

ترکیه شرط کرده است در صورتی کمک‌های پزشکی برای رژیم صهیونیستی ارسال می‌کند که محموله‌های مشابه برای فلسطینی‌ها نیز ارسال کند.

کرونا و بحران کمک‌های پزشکی میان ترکیه  و رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که ترکیه محموله‌های پزشکی و بهداشتی را آماده کرده است تا بعنوان کمک به تل آویو بفرستد؛ اما شرط کرده است که باید چنین محموله‌ای نیز برای فلسطینی‌ها ارسال کند.

به نوشته وبگاه عربی‌۲۱، روزنامه یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت که ترکیه سه هواپیما با بار ماسک و دستگاههای تنفس مصنوعی و دیگر ملزومات پزشکی برای ارسال به اسرائیل آماده و اما شرط کرده است که محموله مشابهی نیز برای فلسطینی‌ها ارسال کند.

این روزنامه در ادامه نوشت که اسرائیل قرار است این کمک‌ها را از کشوری دریافت کند که هیچ روابط خوبی با آن ندارد و از سال‌ها پیش روابط دو جانبه در بدترین شرایط قرار دارد.

یدیعوت آحارونوت با این حال پیش بینی کرد که اسرائیل با ارسال محموله کمک‌های ترکیه برای فلسطین موافقت کند.

در این راستا یک منبع مهم در آنکارا گفت که سه هواپیما از اسرائیل در فرودگاه «انجرلیک» ترکیه به زمین نشسته‌اند تا مواد لازم را بارگیری کنند، اما رجب طیب اردوغان دستور داده است که یک محموله دیگر برای ارسال به فلسطینی‌ها در روزهای آتی آماده شود.

اما یک منبع سیاسی اسرائیلی به احارونوت گفت که این اطلاعات دقیق نیست و مدعی شد که رژیم صهیونیستی این محموله پزشکی و بهداشتی را خریده است و کمک ترکیه به شمار نمی‌رود و فلسطینی‌ها نیز هیچ ارتباطی به این محموله‌ها ندارند.

در این راستا شبکه ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داد: «کمک‌های ترکیه به مقصد اسرائیل به علت پیش شرط اردوغان هنور در حالت تعلیق قرار دارد و اسرائیل به این شرط با دید رضایت نگاه نمی‌کند چرا که نمی‌خواهد به اردوغان اجازه دهد در این شرایطی که اسرائیل به سر می‌برد، دست به مانور سیاسی بزند».

به گزارش این شبکه، پیش بینی می‌شود این ماجرا به بحرانی دیگر در روابط دو طرف بدل شود، چرا که سیستم درمانی رژیم صهیونیستی، دچار کمبود شدید تجهیزات و منتظر محموله‌های ترکیه است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی تا کنون ۱۰۵۰۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میزان ۹۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول