اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمایت آمریکا از عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی

دفتر نمایندگی بازرگانی آمریکا به عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی کمک می کند.

حمایت آمریکا از عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دفتر نمایندگی بازرگانی آمریکا به عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی کمک می کند.

مقامات وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «کریستوفر ویلسون» دستیار نماینده بازرگانی آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در یک نشست ویدئویی موضوع همکاری های دوجانبه در چارچوب پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی را بررسی کردند.

در این نشست ویدئویی از طرف ازبکستان رؤسای وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی و همچنین نمایندگان برخی وزارت و سازمان های ازبکستان فعال در ترکیب کمیسیون بین دولتی در امور مربوط به سازمان تجارت جهانی شرکت کردند.

در این نشست ویدئویی نمایندگان ازبکستان گزارشاتی را در مورد پروسه پیوستن این کشور به سازمان تجارت جهانی و تنظیم اسناد مورد نیاز در اختیار طرف آمریکایی قرار دادند.

کریستوفر ویلسون اقدامات در دست انجام توسط دولت ازبکستان برای پیوستن این کشور به سازمان تجارت جهانی را مثبت ارزیابی و آمادگی طرف آمریکایی را برای ارایه کمک همه جانبه به ازبکستان در این پروسه ابراز کرد.  

طرف آمریکایی در این نشست گفت: در زمان پاندمی کرونا مراسم ها در مقر سازمان تجارت جهانی در «ژنو» تا پایان ماه آوریل سال جاری میلادی لغو شده و ازبکستان از این مورد می تواند به عنوان امکانی برای ارتقا تمهیدات دقیق و کیفی برای برگزاری چهارمین نشست کاری درباره پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی و گفتوگو با کشورهای عضو آن استفاده کند.

طرفین همچنین در مورد تداوم مستمر گفتوگوهای ویدئویی با هدف سازماندهی موثر تمام مراسم ها در جریان عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی به توافق رسیدند.

ازبکستان در ماه فوریه سال جاری میلادی تمام اسناد مورد نیاز برای عضویت در سازمان تجارت جهانی را به دبیرخانه این سازمان ارسال کرده است.

هم اکنون در ازبکستان 210 شرکت مشترک با سرمایه گذاری سرمایه گذاران آمریکایی از جمله 49 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران آمریکایی فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آمریکا در 9 ماه سال 2018 میلادی در سطح 332 میلیون دلار قرار گرفته است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول