اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

صلح افغانستان محور دیدار وزرای امور خارجه ازبکستان و آمریکا

وزیر امور خارجه ازبکستان در شهر «تاشکند» با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و در مورد برقراری صلح در افغانستان گفت‌وگو کرد.

صلح افغانستان محور دیدار وزرای امور خارجه ازبکستان و آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان در شهر «تاشکند» با «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و در مورد برقراری صلح در افغانستان گفت‌وگو کرد.

وزرای امور خارجه ازبکستان و آمریکا در این دیدار مسایل مربوط به مبارزه مشترک با تهدیدات روز و برقراری صلح در افغانستان را بررسی کردند.

وزرای امور خارجه 2 کشور همچنین درباره ارایه کمک عملی به افغانستان، جذب این کشور به سیستم حمل و نقلی، اقتصادی و بازرگانی آسیای مرکزی تبادل نظر کردند.

طرفین در این دیدار همچنین درباره روابط دوجانبه و اوضاع منطقه تبادل نظر نمودند.

عبدالعزیز کامل‌اف در این دیدار تاکید کرد: ازبکستان در اولویت اول با همسایگان خود روابط دوستی برقرار می‌کند و سپس با کشورهای خارجی دور و نزدیک از جمله روسیه، چین و آمریکا همکاری‌های خود را بیش از پیش گسترش می‌دهد.

وزیر امور خارجه ازبکستان همچنین تاکید کرد که گسترش همکاری‌های ازبکستان با یک کشور مانعی برای گسترش همکاری‌های متقابل با دیگر کشورها نخواهد بود.  

وزرای امور خارجه دو کشور با اشاره به تحکیم روابط در زمینه‌های مختلف تاکید کردند که طی 2 سال اخیر حجم مبادلات بازرگانی 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

«دانیل روزنبلوم» سفیر آمریکا در ازبکستان نیز در این دیدار حضور پیدا کرد.  

هم اکنون در ازبکستان 210 شرکت مشترک با سرمایه گذاری سرمایه گذاران آمریکایی از جمله 49 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران آمریکایی فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آمریکا در 9 ماه سال 2018 میلادی در سطح 332 میلیون دلار قرار گرفته است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول