اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گفت‌و‌گوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و روسیه

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در یک تماس تلفنی وضعیت مربوط به ویروس کرونا را بررسی کردند.

گفت‌و‌گوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی وضعیت مربوط به ویروس همه گیر کرونا را بررسی کردند.

رحمان در ابتدای این گفت‌وگو به همتای روس خود برای کمک بشردوستانه از جمله ارائه کیت تست و سایر لوازم پزشکی در این دوره دشوار برای همه طرف‌ها، ابراز تشکر کرد.

در این راستا، رئیس جمهور تاجیکستان با تاکید بر اهمیت اقدامات مشترک جهت ارائه کمک فوری متقابل، گفت: در این روزهای سخت، ما باید مانند همیشه به بکدیگر کمک کنیم.

رحمان تلاش‌های به موقع ریاست و دولت روسیه در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را مثبت ارزیابی کرد و ابراز اطمینان کرد که «مسکو» با تکیه به پتانسیل خود این امتحان را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

رحمان روسیه را شریک اصلی تجاری و اقتصادی این کشور عنوان کرد و افزود: پویایی پایدار حجم مبادله تجاری میان 2 کشور در پایان سال گذشته و سه ماه اول سال جاری میلادی اشاره به این موضوع دارد.

رئیس جمهور تاجیکستان در بخش دیگری اقدام طرف روسیه جهت فراهم آوردن شرایط مساعد برای تمدید مهلت اقامت مهاجران کاری تاجیک در قلمرو این کشور را مثبت خواند.

سران 2 کشور در این گفت‌و‌گوی تلفنی در مورد وضعیت فعلی هر 2 کشور در پس زمینه تهدید سراسری شیوع ویروس همه گیر کرونا تبادل نظر کردند.

موضوعات جاری مربوط مشارکت استراتژیک تاجیکستان و روسیه از جمله دیگر مسائلی بود که طی این تماس تلفنی بررسی شد.

طرفین در بخش دیگری بر اهمیت تداوم تلاش‌ها در زمینه اجرای پروژه‌های مشترک در چارچوب همکاری‌های فرهنگی و بشردوستانه میان 2 کشور، اشاره کردند.

در جریان بررسی مسائل بین المللی و منطقه‌ای بر اهمیت کلیدی تقویت بیشتر همکاری در زمینه‌های امنیتی تاکید شد.

در این زمینه، جنبه‌های مربوط به همکاری‌های نظامی و فنی و توسعه اوضاع در افغانستان و همچنین تداوم همکاری 2 کشور در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای مورد توجه ویژه طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول