اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«باب دیلن» دومین تک آهنگ خود را منتشر کرد/گرته برداری دیلن از وایتمن!

باب دیلن دومین تک آهنگ جدید خود را در حالی منتشر کرد که 20 روز پیش بعد از 8 سال وقفه تک آهنگ جدیدش روانه بازار شد.

«باب دیلن» دومین تک آهنگ خود را منتشر کرد/گرته برداری دیلن از وایتمن!

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «من بسیارانم»(I Contain Multitudes) عنوان دومین تک آهنگی است که «باب دیلن» خواننده و ترانه سرای سرشناس امروز و با فاصله ۲۰ روز از آهنگ پیشین منتشر کرده است.

۲۰ روز پیش در تاریخ ۲۷ ماه مارس (۹ فروردین) باب دیلن پس از ۸ سال وقفه در خلق و ارائه اثری جدید، با انتشار طولانی ترین تک آهنگ خود با عنوان «قتلی به غایت اشتباه» با مدت زمان ۱۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه، طرفداران خود در سرتاسر جهان را غافلگیر کرد. او حالا با فاصله ای نزدیک دومین تک آهنگ خود را با عنوان «من بسیارانم» با مدت زمان ۴ دقیقه و۳۰ ثانیه منتشر می کند.

نکته ای که بلافاصله با انتشار این تک آهنگ با سوالات و ابهاماتی مواجه شده این است که دیلن در این اثر هم عنوان و هم خط پایانی هر استَنزا(نوعی از بند یا مصراع در بحور شعری انگلیسی) را از شعر معروف «ترانه خودم» اثر والت وایتمن بهره برده است.

باب دیلن این دو تارنه را پس از وقفه ای طولانی مدت و از آخرین اثرش در سال ۲۰۱۲ با عنوان «طوفان»(Tempest) منتشر کرد. اثر اول با عنوان «قتلی به غایت اشتباه» را سه هفته پیش بدون اعلام قبلی و در نیمه شب ۲۷ مارس منتشر کرد. حالا اثر دوم را امروز ۱۷ آوریل(۲۹ فروردین) با عنوان «من بسیارانم» منتشر کرد.

نکته قابل تامل اینکه باب دیلن عنوان قطعه اول را از ویلیام شکسپیر نویسنده شهیر انگلیسی عاریه گرفته و حالا این بهره ازدیگران را گسترش داده و علاوه بر  نام قطعه در تمام استَنزاهای آخر هر بند از شعرش از ترانه «ترانه خودم» اثر معروف والت وایتمن بهره برده است. 

با این وجود که آهنگ جدید یک چهارم زمان آهنگ قبلی است اما در سرعت و نوع انتشار، نبود درامز(کوبه ای)، غَلت ها و تکنیک های صوتی و بداهه نوازی گیتاریست دارای شباهت هایی با آن قطعه است. 

باب دیلن همانطوری که در مورد تک آهنگی که سه هفته پیش منتشر کرد، برای انتشار این اثر جدید نیز توضیحی ارائه نکرد.

باب دیلن خواننده، آهنگساز، شاعر، و نویسندهٔ آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶ است. وی که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می‌پرداخت، در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانهٔ راک اند رول روز را با اشعار ادبی و روشنفکرانهٔ کلاسیک در هم آمیخت. دیلن در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام راک بومی (Folk Rock) در اواسط دههٔ شصت بسیار تأثیرگذار بود و به شکسپیر هم‌نسلان خود شهرت یافت. بعضی از کارهای دیلن به عنوان سرود جنبش‌های اجتماعیِ دههٔ ۶۰ مطرح شده‌است. دیلن در پنج دهه اخیر در موسیقی آمریکا به عنوان یک پدیده مطرح بوده و یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در موسیقی معاصر آمریکا به حساب می‌آید.

باب دیلن سال ۲۰۱۶ جایزه نوبل ادبیات را به خاطر آفرینش بیانی تازه در ترانه‌سرایی آمریکا دریافت کرد که موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را دربرداشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول