اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی تلفنی وزرای کشور ایران و ترکیه درباره شیوع کرونا و همکاری‌های مرزی

سفیر ایران در آنکارا از رایزنی تلفنی امروز وزرای کشور ایران و ترکیه درباره تدابیر و تجارب دو کشور برای مهار شیوع کرونا، همکاری‌های مرزی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم خبر داد.

رایزنی تلفنی وزرای کشور ایران و ترکیه درباره شیوع کرونا و همکاری‌های مرزی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد فرازمند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا امروز (شنبه) در صفحه توئیترش از تماس تلفنی «عبدالرضا رحمانی فضلی» و «سلیمان سویلو» وزرای کشور ایران و ترکیه خبر داد و نوشت: «در تماس تلفنی امروز (شنبه) وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در خصوص تدابیر و تجارب دو کشور برای مهار شیوع بیماری کرونا، همکاری‌های مرزی و استمرار مبارزه مشترک با قاچاق مواد مخدر و تروریسم تبادل‌نظر شد.»

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه ایران و ترکیه نیز صبح دوشنبه ۲۵ فروردین ماه در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصا روند صلح در این کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه‌های جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این تماس تلفنی بود.

ظریف و چاووش اوغلو ظهر سه‌شنبه ۱۹ فروردین ماه نیز تلفنی گفتگو کرده بودند و در این گفتگو وزیر امور خارجه ایران با توجه به شیوع ویروس کرونا در ترکیه با دولت و مردم ترکیه ابراز همدردی کرده و آمادگی ایران را برای هرگونه کمک و همکاری در این زمینه اعلام کرد. همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت از دیگر موضوعات مورد گفتگوی وزرای خارجه دو کشور بود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه پنجم اسفند ماه نیز در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در منطقه و راه‌های مقابله با آن و لزوم حفظ و تقویت مراودات مشترک با رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه را مورد بررسی قرار دادند.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در نشسستی خبری از شناسایی چهار هزار و ۳۵۳ فرد جدید مبتلا به کرونا خبر داد و عنوان کرد که ۷۸ هزار و ۵۴۶ نفر مبتلا در این کشور به ثبت رسیده‌اند و تاکنون یک هزار و ۷۶۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول