اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاهش ۷۵ درصدی تصادفات در راه‌های استان سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان از کاهش ۷۵ درصدی تصادفات و ۶۳ درصدی ترددها در راه‌های این استان خبر داد.

کاهش ۷۵ درصدی تصادفات در راه‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ تقی کبیری ظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان اظهار کرد: با عنایت به کاهش ۶۳ درصدی ترددها در استان سمنان به دلیل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در نوروز ۹۹، شاهد کاهش ۷۵ درصدی تصادفات در راه‌های استان بودیم.

وی بیان کرد: تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان سمنان در نوروز امسال ۴۲ درصد، جرحی ۵۶ درصد، خسارتی ۸۲ درصد و درمجموع کل تصادفات، ۷۵ درصد کاهش داشت.

رئیس پلیس راه استان سمنان اضافه کرد: تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان سمنان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بالغ بر سه درصد کاهش و تصادفات جرحی نیز ۱۱ درصد افزایش داشته است.

کبیری گفت: ۲۷۱ نفر بر اثر تصادفات در راه‌های استان سمنان در سال ۹۷ فوت کردند که این میزان با یک درصد افزایش در سال ۹۸ به ۲۷۴ نفر رسید.

وی افزود: واژگونی و خروج از جاده با ۵۲ درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علت تصادفات در راه‌های استان سمنان در سال ۹۸ به خود اختصاص داد.

رئیس پلیس راه استان سمنان اضافه کرد: در سال گذشته، ۶۶ درصد کل تصادفات در راه‌های استان به تعداد ۱۸۲ فقره در مسیر تهران به مشهد و برعکس رخ داده است.

کبیری اضافه کرد: نیاز است تا در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای علاوه بر اقدامات انجام‌شده و در حال انجام، مطالبه در خصوص جذب اعتبارات ملی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در سال ۹۸، بالغ بر ۳۳۶ هزار خودرو در راه‌های استان اعمال قانون شده و با ۱۲ هزار و ۵۰۸ خودرو نیز به دلیل انجام تخلفات حادثه‌ساز برخورد قانونی صورت گرفت.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت:‌ در راستای کاهش تلفات در تصادفات راه‌های روستایی، ۷۰۰ کلاه ایمنی در روستاها بین راکبان موتورسیکلت به صورت رایگان توزیع شده است.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول