اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

فارس من | تعطیلی ۴۰۰ واحد عکاسی در تهران

رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران می‌گوید: صنف ما با از دست دادن اجباری مشتریان عکس‌های کارت ملی و گذرنامه نیمه‌‌جان بود که کرونا هم آمد و تیر خلاص را زد. متأسفانه طی ماه‌های اخیر، از ۱۸۰۰ واحد فعال در تهران، ۴۰۰ واحد تعطیل شده‌اند.

فارس من | تعطیلی ۴۰۰ واحد عکاسی در تهران

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، مخاطبان «فارس من» از وضعیت عکاسان و آتلیه‌ها در بحران کرونا گلایه کرده بودند.

این موضوع را از زعفر یاوری، رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران تهران پیگیر شدیم. او به خبرنگار فارس گفت: بسیاری از فعالان صنف ما از طریق انداختن عکس‌های پرسنلی درآمد داشتند که آن هم با آمدن دفاتر پیشخوان دولت و پلیس +۱۰ و انحصاری شدن ثبت عکس‌های کارت ملی و گذرنامه، امتیازش از ما سلب شد.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا، صنف ما که نیمه‌جان بود، به حالت احتضار درآمد. ما اعیاد ماه‌های رجب و شعبان را از دست دادیم (به خاطر تعطیلی تالارها و لغو مراسم‌های عروسی) و بسیاری از همکاران ما که مبالغی را به‌صورت بیعانه دریافت و آن را هزینه کرده بودند، اکنون برای باز گرداندن آن دچار دردسر شده‌اند. اکنون ماه رمضان در پیش است و تا چشم بر هم بگذاریم و زندگی به شرایط عادی باز گردد، ماه‌های محرم و صفر می‌آید و این یعنی صنف ما تا آن زمان عوایدی نخواهد داشت.

یاوری با اشاره به ظرافت‌های شغل عکاسی و محدودیت منابع آن گفت: شغل ما به گونه‌ای است که درآمد آنچنانی ندارد و اگر دو ـ سه ماه تعطیل باشد، آنقدر اندوخته ندارد که بتوانیم از آن استفاده کنیم. متأسفانه طی ما‌ه‌های اخیر از ۱۸۰۰ واحد فعال در تهران، ۴۰۰ واحد تعطیل شده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران تهران خاطرنشان کرد: نامه‌ای نوشته‌ایم و به اتاق اصناف تهران و همچنین یک رونوشت به اتاق اصناف ایران فرستاده‌ایم. امیدوارم دولت فکری به حال صنف ما بکند. این بیکاری اعضا واقعاً آسیب‌زننده است و بسیاری از زندگی‌ها را مختل کرده. این در حالی است که حدود ۵۰۰ هزار نفر از طریق شغل ما امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول