اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بغداد الیوم فهرست ادعایی کابینه جدید عراق را به‌روزرسانی کرد

وبگاه خبری «بغداد الیوم» با انتشار اسنادی مدعی شد که به اسامی وزرای پیشنهادی مأمور تشکیل کابینه عراق دست پیدا کرده است.

بغداد الیوم فهرست ادعایی کابینه جدید عراق را به‌روزرسانی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «بغداد الیوم»، امروز (جمعه)، با انتشار اسنادی مدعی شد که به فهرست اسامی کابینه وزرای پیشنهادی «مصطفی الکاظمی» مأمور تشکیل کابینه عراق دست پیدا کرده است.

طبق این اسناد، دولت الکاظمی وزارت‌خانه جدیدی به نام «وزارت امور بانوان» را احیا کرده است.

طبق گزارش بغداد الیوم، «جعفر صادق علاوی» وزیر بهداشت کنونی  در سمت خود باقی خواهد ماند. این درحالی است وزرای دو وزارتخانه دفاع و وزارت کشور عراق در این لیست هنوز مشخص نشده‌اند.

بغداد الیوم همچنین گزارش کرد که الکاظمی «محمد شیاع السودانی» نماینده مستقل پارلمان عراق را به عنوان وزیر کشاورزی عراق و «ابراهیم بحر العلوم» را به عنوان وزیر آموزش عالی انتخاب کرده است.

در این اسناد همچنین «جبار لعیبی» وزیر نفت سابق به عنوان وزیر نفت جدید انتخاب شده است.

بغداد الیوم در ادامه گزارش کرد که مأمور تشکیل کابینه در عراق «کاظم السهلانی» یکی از فعالان تظاهرات استان بصره را به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی برگزیده است.

منابع رسمی عراق تاکنون هیچ فهرستی را تایید نکرده‌اند.

دقایقی پس از انتشار خبر، وبگاه خبری بغداد الیوم به نقل از «بهاء الاعرجی» معاون سابق نخست‌وزیر عراق گزارش کرد که  فهرست منتشر شده «دقیق» و «قطعی» نیست؛ حتی برخی از این اسامی پیشنهادی هستند و مذاکرات بر سر آنها کماکان ادامه داد.

پایگاه خبری «بغداد الیوم»، روز چهارشنبه نیز به نقل از یک منبع آگاه سیاسی مدعی شد به پیش‌نویس ترکیب کامل‌نشده‌ای از کابنیه پیشنهادی الکاظمی دست یافت.

در این پیش نویس، «خالد بتال» برای وزارت برنامه ریزی، «حارث حسن» وزارت خارجه، «ابراهیم بحر العلوم» وزارت آموزش عالی، «فواد حسین» وزارت دارایی ، «خالد شوانی» وزارت دادگستری، «ریان محمد» وزارت شهرداری‌ها، «محمد شیاع» وزیارت کشاورزی، «هشام صالح داوود» وزارت نفت، «جاسم محمدالاسدی» وزارت منابع آبی، «عدنان الزرفی» وزارت برق، «کاظم السهلانی» وزارت فرهنگ، «مزاحم التمیمی» وزارت کشور و «مزاحم الخیاط» و «فللاح محمود احمد» یکی از آنها برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بودند.

این گزارش در حالی منتشر شد که شبکه المیادین هم به نقل از منابع خود نامزدهای پیشنهادی الکاظمی برای وزارت نفت و خارجه را به ترتیب «جبار لعیبی»  و «حارث حسن» اعلام کرد.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، نهم آوریل(۲۱ فروردین)، در پی انصراف «عدنان الزرفی» از نخست‌وزیری، «مصطفی الکاظمی» را مامور تشکیل کابینه کرد و بر اساس قانون اساسی، وی ۳۰ روز مهلت دارد تا کابینه جدید را برای گرفتن رأی اعتماد به پارلمان معرفی کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول