اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

گزارش های کارشناسانه دانشگاه ها درباره مقابله علمی با کرونا و مواجهه با پساکرونا به دولت ارائه‌ شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به فعال شدن خوشه های فکری در دانشگاه ها برای مقابله علمی و تخصصی با کرونا و مواجهه با بحران‌های پساکرونا، گفت: جامعه دانشگاهی تاکنون چند گزارش کارشناسانه به دولت ارائه داده است.

گزارش های کارشناسانه دانشگاه ها درباره مقابله علمی با کرونا و مواجهه با پساکرونا به دولت ارائه‌ شد

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و  اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس از فعال شدن خوشه های فکری در دانشگاه ها برای مقابله علمی و تخصصی با کرونا و مقابله با بحران‌های پساکرونا خبر داد.

وی اظهارداشت: مجموعه‌ای تحت عنوان شبکه جامعه و دانشگاه وجود دارد که این شبکه فعال شده و به فعالان این شبکه‌ها در دانشگاه‌ها گفته شده که به ابعاد متعدد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه ورود کنند.

وی گفت: تاکنون چند دانشگاه از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه آزاد با ایجاد خوشه های فکری متشکل از متخصصان و صاحب نظران برای مقابله علمی با کرونا و مواجه با بحران‌ پساکرونا وارد میدان شده اند و چند گزارش علمی آماده و ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده و گزارش های دیگری هم در حال نهایی شدن است.

*هم افزایی دانشگاه ها در بررسی مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کرونا 

معاون فرهنگی و  اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: هم افزایی خوبی بین دانشگاه ها در زمینه بررسی مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد شده در اثر شیوع ویروس کرونا در جامعه و یافتن راه کار برای این مشکلات شکل گرفته است.

غفاری ادامه داد: یکی از مطالبات همیشگی دانشگاهیان و صاحب نظران از دولت و همچنین انتظاری که جامعه از دانشگاه ها دارد، همفکری بدنه اجرایی دولت و جامعه دانشگاهی در رخدادها و استفاده از نظر کارشناسان در موضوعات مهم برای رسیدن به راه کارهای کارشناسی و علمی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول