اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

نگرانی بهزیستی از بیکاری ۱۰۰ هزار مربی مهدکودک

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین پروتکل حمایتی در خصوص وضعیت مهدهای کودک خبر داد و گفت: با این وجود نگران تعطیلی و بیکاری ۱۰۰ هزار مربی در مهدها هستیم.

نگرانی بهزیستی از بیکاری ۱۰۰ هزار مربی مهدکودک

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حبیب اله فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مورد وضعیت مهدهای کودک در گفت‌وگوی شبکه خبر گفت: مهدهای کودک تحت تأثیر کرونا قرار گرفته و جزو مشاغلی هستند که خیلی متاثر شدند و در مصوبات نیز جزو مشاغل آسیب دیده هستند و حمایت‌های لازم برایشان پیش بینی شده است.

وی افزود: بسیاری از مهدها تا ۸۰ درصد شهریه‌ها را ماهانه دریافت می‌کنند و طبق قراردادی که با والدین دارند، پرداخت‌ها انجام می‌شود و بر اساس این قرارداد اگر ماهانه یا فصلی شهریه پرداخت می‌شده باید طبق آن عمل شود و در فروردین و اردیبهشت که کودکان در مهدها نیستند شهریه‌ای نباید دریافت شود.

فرید گفت: برخی از مهدها برای ارائه خدمات در فضای مجازی و در صورت توافق با خانواده‌ها دریافت‌هایی دارند که این امر به دلیل توافق انجام شده مشکلی ندارد اما آنچه سندیت برای ما دارد قراردادی است که بین خانواده ها و مهدها بسته شده است.

وی در مورد عدم بازگشت شهریه به خانواده‌ها افزود: بسیار اندک هستند مهدهایی که سالانه هزینه را دریافت کرده باشند اما با این وجود پروتکلی در این هفته ابلاغ می‌کنیم و چنانچه موارد این چنینی وجود داشته باشد، خانواده‌ها می‌توانند با بهزیستی استان خود در ارتباط باشند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: برخی مربیان مهدها نیز گله داشته‌اند که در این مدت حقوقی به آنها داده نشده است، مهدها جزو مشاغل آسیب دیده هستند و بیمه بیکاری نیز شامل حال آنها شده و سایر حمایت‌ها نیز شامل‌شان می‌شود.

وی گفت: مدارس غیرانتفاعی به صورت سالانه قرارداد دارند اما مهدها ماهانه شهریه را می‌گیرند و این یک چالش اساسی در زمینه مهدهاست که وجود دارد و نگرانیم تعداد زیادی از مهدها  بسته و بیش از ۱۰۰ هزار نفر بیکار شوند.

فرید در مورد مهدهای زیرزمینی که در این شرایط فعالیت می‌کنند، گفت: سیاست سازمان این است همه مهدها باید از مصوبات ستاد کرونا تبعیت کنند اما ممکن است تعدادی از مهدهای غیرمجاز که از بهزیستی مجوز ندارند همچنان باز باشند که در صورت لزوم باید توسط خانواده‌ها و از سوی مسؤولان مربوطه به ستاد کرونا گزارش شود چراکه ممکن است منجر به شیوع بیشتر کرونا شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول